rebranding, strategia marketingowa, agencja marketingowa Blue Brand Warszawa

Rebranding - 5 korzyści dla firmy

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Słowo rebranding potrafi napawać przerażeniem, zwłaszcza, kiedy to laik przygląda się z boku informacjom ze świata biznesu. Wiadomości, jakimi bombardują nas media, są z reguły związane z protestami niezadowolonych klientów. Lawina negatywnych postów i tweetów przeszła po zmianie loga Instagrama czy nawet po samej zmianie odcienia koloru w przypadku Spotify.

Ty jednak jesteś przedsiębiorcą. Warto zatem, abyś wiedział na temat rebrandingu więcej. I żeby te informacje były wiarygodne. Zdajesz sobie sprawę przecież z tego, że największe firmy na świecie co jakiś czas odświeżają swoją komunikację marketingową i wizualną i często, mimo pierwszego niezadowolenia, zwiększają swoją rozpoznawalność oraz sprzedaż. 

Być może jednak uznasz, że nie możesz się mierzyć z wielkimi korporacjami i nie stać Ciebie na działania związane z identyfikacją wizualną Twojego biznesu. Cóż,  firmy, które chcą z powodzeniem funkcjonować na rynku, muszą przeprowadzać zmiany, zwłaszcza w swojej komunikacji marketingowej. I dzisiaj te zmiany nie dotyczą już tylko przedsiębiorstw funkcjonujących kilkadziesiąt lat, ale nawet tych, które swój żywot mają o wiele krótszy. Z rebrandingiem wiąże się wiele nieporozumień i zwyczajnego strachu. 

Dlaczego zatem warto przeprowadzić rebranding?

1. Dostosowujesz się do nowych realiów
Nasz świat zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Nowe technologie wypierają stare. Młodsze pokolenia mają inne priorytety życiowe i konsumenckie od ich rodziców. Bardzo możliwe że znacząco zmienia się u Ciebie technologia produkcji, sposób wykonywania usług. Prawdopodobne nie sprzedajesz już pewnych produktów albo zaczynasz się specjalizować w rynku, który nie istniał w chwili zakładania firmy. Rebranding jest szansą, aby pokazać się na zmieniającym się rynku z nowej strony. Możesz doprowadzić do zmiany wizerunku swojej firmy, który zaadoptuje się do stale przekształcającej się rzeczywistości.

2. Zmieniasz się 
Zmieniasz profil produkcji? Wprowadzasz nową usługę? Przejąłeś inną firmę? Chcesz ukierunkować się na inną grupę odbiorców? A może wchodzisz na nowy rynek? Warto, żebyś zastanowił się, czy za zmianami podąża również Twój wizerunek. Rebranding może okazać się niesłychaną okazją, aby zaznaczyć zmiany, jakich dokonujesz w swojej firmie i uniknąć niedopasowania marki do produktu. Ponadto dzięki niemu dotrzesz do klientów, którzy wcześniej nie byliby zainteresowani Twoją ofertą. 

3. Rośniesz
Małe dzieci szybko wyrastają ze swoich ubrań. I tak samo może być z Twoją firmą. Jeśli działałeś w wąskiej niszy i stopniowo poszerzałeś działalność, Twoja marka może być za mała wobec obecnego zakresu działalności Twojej firmy. Będziesz kojarzony wyłącznie z dotychczasową działalnością, pozostawiając w cieniu całą resztę aktywności. Tylko rebranding jest w stanie zasygnalizować zaistniałe zmiany. 

4. Wyróżniasz się 
Możliwe, że działasz w branży, w której nietrudno o podobny pomysł na nazwę bądź logo. Może to spowodować bycie pomylonym z konkurencyjną firmą. Chyba nie muszę mówić jak bardzo chcemy tego uniknąć? Poprzez rebranding możesz zyskać dużo bardziej wyrazisty wizerunek, który przełoży się na świadomość marki nawet na bardzo zatłoczonym rynku. 

5. Naprawiasz błędy 
Możesz się znaleźć w sytuacji, w której Twoja firma urosła. Masz zlecenia za niezłe pieniądze. Zatrudniasz kilka-kilkadziesiąt osób i nadal pozostajesz z logiem zrobionym po taniości. Wystarczało ono na tamtym etapie działalności, ale obecnie nie odpowiada ono pozycji, jaką osiągnąłeś. Warto jest popracować i wyjść z sytuacji, kiedy zła identyfikacja wizualna działa na Twoją niekorzyść. 

Skuteczny rebranding to podstawa dla rozszerzenia Twojej działalności oraz zakomunikowania klientom jej obecnego obszaru. Naszym zdaniem, a mamy na swoim koncie już kilkanaście zleceń dotyczących zmiany wizerunku marki, rebranding jest o wiele trudniejszy do przeprowadzenia niż wprowadzenie całkiem nowego produktu czy usługi lub stworzenia biznesu od początku. Trudność ta wynika zazwyczaj z przyzwyczajenia osób decyzyjnych w przedsiębiorstwie do jego dotychczasowego wizerunku i komunikacji marketingowej. Ciężko jest pogodzić stare nawyki z koniecznością zmiany i wprowadzenia powiewu nowoczesności. Niemniej, z cierpliwością podejmujemy się realizacji takich zleceń.

Masz pytania w zakresie marketingu i rebrandingu - zadaj nam je poprzez formularz kontaktowy lub bezpośrednio na maila lub telefonicznie. Z chęcią zapoznamy się z Twoim problemem i spróbujemy Ci profesjonalnie pomóc.

 

 

Powiązane wpisy:

- 3 Proste Narzędzia Marketingowe Zwiększające Twoją Sprzedaż
- 5 korzyści reklamy na przystankach
- 6 razy P, czyli projektowanie graficzne w 6 krokach dla laików
- 7 kluczowych błędów w kontakcie klienta z grafikiem komputerowym
- 5 podstawowych zadań agencji marketingowej
- 8 najgorszych porad, jakie kiedykolwiek słyszałeś o marketingu w małej firmie
- Co to właściwie jest content marketing?