Blue Brand blog Opinie klientów – 7 kroków jak zachęcać do oceny firmy

Opinie klientów – 7 kroków jak zachęcać do oceny firmy

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Zaufanie. Często w życiu bywają takie sytuacje w których bazujemy na pewnym kredycie zaufania. Podobnie jest w przypadku wyboru dóbr i usług. Zdecydowanie wolimy przeczytać rekomendacje klientów, którzy skorzystali przed nami z konkretnych usług firmy. 

W dobie Internetu istnieje możliwość publicznej oceny i określenia poziomu satysfakcji m.in. z dokonanych wyborów podczas zakupów. Nie od dziś wiadomo, że komentarze innych użytkowników wywierają wpływ i pomagają w podjęciu decyzji dla kolejnych konsumentów. Dwóch na trzech klientów potwierdza, że przed dokonaniem zakupów przegląda rekomendacje innych użytkowników zamieszczone w Internecie. Większość z nas za wszelką cenę stara się minimalizować ryzyko nietrafionych zakupów. Dlatego tak ważne jest, aby nakłaniać swoich klientów do pozostawiania opinii nt firmy. Dzięki temu istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoja sprzedaż się zwiększy. 

Większość witryn internetowych, najczęściej na dole strony posiada miejsce na opinie użytkowników. Jednak często zdarza się tak, że są to tylko puste pola. Niestety, spora część przedsiębiorstw traktuje tę zakładkę jako standard, który powinna mieć każda strona internetowa zajmująca się sprzedażą. Oceny, jeżeli już się jednak pojawiają, są krótkie i zdawkowe. Choć najczęściej są one pozytywne, nie niosą za sobą wielu szczegółowych informacji. Jednak warto zaznaczyć, że im są dłuższe, bardziej szczegółowe, a przede wszystkim wynikające z osobistych doświadczeń – tym lepiej. 

Zatem w jaki sposób zachęcić klientów do pozostawienia oceny firmy?  

1. uprość możliwość dodawania komentarzy
– jeden z najprostszych sposobów do zachęcenia, aby klient zostawił ocenę dotycząca firmy. Skomplikowane formularze odstraszają. Uprość procedurę dodawania komentarzy. Często wykorzystywanym przez firmy trikiem jest zostawienie opinii po zalogowaniu się w mediach społecznościowych lub za ich pomocą. Co istotne, takie komentarze zyskują na wiarygodności, ponieważ nie zostają one anonimowe. 

2. rywalizacja
– chodzi tu o wprowadzenie małego elementu rywalizacji. Dlaczego? Lubimy nutkę adrenaliny w niektórych sferach naszego życia. Warto premiować najbardziej aktywnych użytkowników. Będzie to swoisty element gry. Dokładnie zastanów się, jaką stawkę zaproponujesz dla „zwycięzców”. W jaki sposób? Wyznacz drobne nagrody np. punkty i stopnie wtajemniczenia dla tych najbardziej aktywnych użytkowników. Najistotniejsze jest zachęcenie użytkowników do interakcji. 

3. ocena wykorzystana jako content
– bazując na opiniach klientów można tworzyć np. rankingi produktów czy nawet poradniki, które będą informować o najważniejszych cechach danych produktów. Kolejnym pomysłem jest także umieszczanie opinii na chociażby infografikach, „przemycenie” ich w subtelny i niepostrzeżony sposób. Takie działanie skutkuje większym zaufaniem dla firmy. 

4. bądź ekspertem
– ważne, aby być ekspertem w swojej dziedzinie i nie zapominać o tym oferując swoje usługi. Jednak bycie „ekspertem” może być także zarezerwowane dla klientów, którzy skorzystali z naszej oferty. Tworząc moduł, który będzie służył ocenie satysfakcji z konkretnych usług, postaw na typ ekspercki. Chodzi tu o zaawansowany model oceny cech produktu. Taka forma będzie przede wszystkim bardziej profesjonalna i zachęci do wystawienia opinii. 

5. questions and answers
– rzadko spotykana forma oceny produktów i usług, jednak bardzo interesująca i prosta. Jest to też metoda, która pozwala wykazać się obsłudze podczas tworzenia pytań i odpowiedzi. Taki rodzaj oceny może być także dobrą zabawą dla oceniającego. Odpowiadanie na pytania z przygotowanymi już odpowiedziami jest najczęściej lekkie, łatwe i przyjemne. Przecież nie jest to test zaliczeniowy. 

6. dostosuj motyw do branży
– najczęściej wykorzystywanym motywem do oceny są gwiazdki. Oczywiście jest to uniwersalny symbol, który warto zastąpić jakimś znakiem graficznym pasującym do marki czy asortymentu, którym dysponujemy. To kreatywne działanie na pewno wyróżni naszą stronę internetową i sposób oceny. 

7. profity za oceny i opinie
– istnieje wiele sposobów, aby obdarowywać wybranych klientów bonusem za najciekawsze opinie. Jednym z wielu wyjść jest np. zorganizowanie konkursu na najciekawszą ocenę. Pośród osób, których opinie będą szczegółowe i atrakcyjne mogą zostać wylosowane nagrody lub kupony rabatowe. 

Komentarze innych mają duży wpływ na decyzje zakupowe. W pierwszej kolejności bierzemy pod uwagę opinię znajomych, zaś następnie osób trzecich. Takie działania ze strony konsumenta są potwierdzeniem „dobrych wyborów”, a także pewnego rodzaju weryfikacją. Duża ilość opinii to także wzrost zainteresowania ze strony innych użytkowników, a także naszych potencjalnych klientów. 

Powyżej przedstawiliśmy kilka powodów, które na pewno pomogą zachęcić klientów do zostawienia opinii nt dóbr i usług. Są to tylko nasze propozycje, na które warto zwrócić uwagę. Zachęcamy także do poszukiwania własnych rozwiązań. Jeżeli posiadacie także jakieś własne, sprawdzone patenty, podzielcie się nimi z nami! Czekamy na Wasze komentarze.

 

 

Powiązane wpisy:
CASE STUDY: 5 prostych trików, aby Twój post na Facebooku konwertował lepiej 
CASE STUDY: 8 sposobów usuwania shadowban na Instagramie 
Czarna strona social media, o której nie mówią Ci marketerzy 
7 prostych powodów dlaczego social media mogą przerażać bardziej niż Kim Kardashian 
3 Proste Narzędzia Marketingowe Zwiększające Twoją Sprzedaż 
- 5 istotnych rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim założysz własną stronę internetową
- 7 rzeczy, które o reklamie powinien wiedzieć Twój szef 
6 razy P, czyli projektowanie graficzne w 6 krokach dla laików 
4 sprytne sztuczki specjalistów od reklamy

 

WYJĄTKOWE EBOOKI I KSIĄŻKI, ABY PRZYSPIESZYĆ ROZWÓJ TWOJEJ MARKI.
KLIKNIJ W ZDJĘCIE, ABY PRZEJŚĆ DO SKLEPU