Blog BlueBrand Justyna Kopeć Cała prawda o reklamie czyli 10 cytatów do zapamiętania

Cała prawda o reklamie, czyli 10 cytatów do zapamiętania

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Reklama to obecnie jedna z najbardziej inspirujących dziedzin. Dlaczego? Ponieważ składa się na nią co najmniej kilka dyscyplin naukowych, m.in.: psychologia, socjologia, public relations, czy marketing i zarządzanie. Zatem nietrudno zgubić się w takim gąszczu dziedzin i być świadomym wszystkich aspektów, które mają wpływ na odbiór przekazu reklamowego. 

Ten tekst, czy jak ktoś woli – wpis, można potraktować jako ciekawostkę. Czasem warto zastosować pośród wielu fachowych publikacji przerywnik, który w prosty i zrozumiały sposób przedstawi mechanizmy, które rządzą światem reklamy. Jak powszechnie wiadomo: cytaty to trafne określenia opisujące rzeczywistość. Przygotowaliśmy dla Was 10 aforyzmów o reklamie, które powinniście koniecznie zapamiętać. 

1. „Człowiek idący ulicą, myślący o swoich sprawach, nie zwróci uwagi na reklamę o stonowanych kolorach, małych rozmiarach i ogólnie słabo wyróżniającą się z otoczenia. I odwrotnie – nie pozwoli mu obojętnie przejść reklama jaskrawo wybijająca się z tła, uderzająca jakąś niezgodnością wewnętrzną. (…) Ksiądz całujący zakonnicę czy zakrwawiony noworodek zostaną nie tylko zauważone, ale wywołują także u patrzącego szereg sądów wartościujących.” - Stanisław Kuśmierski 

2. „Najbardziej ironiczne jest to, że tak naprawdę człowiek ślepo podążający za trendami gromadzi ogromną liczbę przedmiotów, często ekstrawaganckich, często bezwartościowych, mimo że nie są mu one do niczego potrzebne. To jedynie efekt zniewolenia przez wszechobecne w dzisiejszym świecie bezsensowne reklamy, siłą zmieniające świat w duchu spożycia bez umiaru i marnotrawstwa. Świetnym przykładem może być moda, która często przemija, zanim na dobre pojawi się na szerokim rynku. Zmasowana reklama stała się jednym z najbardziej opłacalnych biznesów, jej siła działania sprawia, że ludzie ślepo podążają za nowymi trendami.” - Jacek Pałkiewicz

3. „Zdefiniowanie reklamy jest o tyle trudne, że jest ona zjawiskiem dynamicznym, wciąż rozwijającym się, uwarunkowanym technologicznie oraz transcendentnym – w tym sensie, iż obejmuje coraz to nowe sfery działalności ludzkiej, a tym samym wchodzi w pole zainteresowań socjologii, psychologii, lingwistyki, kulturoznawstwa, estetyki, etyki prawa czy ekonomii. To powoduje, że stworzenie jednej, zamkniętej, całościowo pełnej definicji zjawiska wydaje się niemożliwe, że kształt definicji zależy od przyjętej perspektywy badawczej.” - Ewa Szczęsna

4. „Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy.” –Henderson Stuart 

5. „Wiele rzeczy małych stało się wielkimi, tylko dzięki odpowiedniej reklamie.” - Mark Twain

6. „Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…” – Peter Mayle

7. „Konsumenci to żywi ludzie. Ich życie nie polega na samym kupowaniu.” – Marc Gobe

8. „Gdy już dostaniemy się na sam szczyt, upewnijmy się, że rynek o tym wie.” – Jack Trout

9. „Daj im jakość. To najlepszy rodzaj reklamy.” – Milton Hershey

10. „Myśl jak klient.” – Paul Gillin 

 

Jak myślicie, czy nasz tekst wymaga działań promocyjnych? Podobno wiele rzeczy małych, stało się wielkimi dzięki odpowiedniej reklamie. Zapewne zauważyliście, że reklama to ogromne narzędzie manipulujące ludźmi. Mamy także nadzieję, że te kilka cytatów otworzyło Wam oczy na wszystkie mechanizmy, które występują w działaniach promocyjnych. 

Jeżeli macie jakieś własne propozycje i cytaty o reklamach – podzielcie się nimi z nami. Może biegacie na zakupy z jakąś złotą myślą, która nie raz ratuje Was od niepotrzebnego wydawania pieniędzy? Czekamy na Wasze komentarze. 

 

WYJĄTKOWE EBOOKI I KSIĄŻKI, ABY PRZYSPIESZYĆ ROZWÓJ TWOJEJ MARKI.
KLIKNIJ W ZDJĘCIE, ABY PRZEJŚĆ DO SKLEPU