Blog BlueBrand Justyna Kopeć Czy niedługo wszyscy będziemy pracować w wydawnictwach

Czy niedługo wszyscy będziemy pracować w wydawnictwach – kilka uwag dotyczących content marketing

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Marketing to nowoczesny sposób na prowadzenie działalności gospodarczej. Kluczem do sukcesu jest nie tylko znajomość marketingu lecz także tematów pochodnych związanych z psychologią, reklamą, promocją czy public relations. Samo stworzenie dóbr i usług nie wystarczy. W obecnych czasach klient lubi czuć się ważny, zadbany i dopieszczony. Wchodząc na rynek bardzo ważna jest promocja i sprzedaż oferowanych usług. 

Marketing jest obecny w praktyczniej każdej branży. Należy dodać, że jest to bardzo potrzebna dziedzina, zaś perfekcyjna znajomość marketingu uzależniona jest od ciągłej nauki. Jeżeli chcemy osiągnąć sukces, powinniśmy nieustannie się rozwijać i podążać za duchem czasu. Sukces odniesiemy tylko i wyłącznie wtedy, gdy budując własny biznes, staniemy się elastyczni i dopasujemy się do wymagań rynkowych. 

Porównując agencję marketingową do wydawnictw, należy wspomnieć i pokrótce rozwinąć pojęcie content marketingu. Zjawisko to jest uznawane za jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Najprościej mówiąc, content marketing to nic innego jak tworzenie wartościowych treści, a następnie ich dystrybucja do wcześniej zdefiniowanych grup odbiorców. Nie są to tylko same teksty, najczęściej są to komunikaty tekstowe wzbogacone o detale wizualne.  Celem content marketingu jest przyciągnięcie uwagi odbiorców, a co za tym idzie wywołanie określonego wpływu i zwiększenie sprzedaży. 

Obecnie agencje reklamowe posiadają wiele wspólnego z wydawnictwami. Firmy tworzą treści, którymi użytkownicy mediów społecznościowych chętnie dzielą się na portalach, dzięki czemu osiągamy ogromne zasięgi i zwiększamy sprzedaż. W tym przypadku śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że komunikacja marketingowa zmierza w tę stronę, aby agencje specjalizujące się w marketingu, stały się także wydawnictwami czy wydawcami. 

Dzięki jakim działaniom marka staje się wydawcą? Przede wszystkim tworząc strategie content marketingowe. Mowa tu o blogach firmowych, profilach w mediach społecznościowych m.in. kontach na Twitterze czy fanpage'ach na Facebook'u. Jeżeli firma posiada swoje profile na portalach społecznościowych buduje w ten sposób swój wizerunek, a także zwiększa sprzedaż. Powiększenie wachlarza usług to bardzo ryzykowne posunięcie, jednak w tym przypadku można wiele zyskać. Uzyskanie statusu firmy medialnej, która nie tylko sprzedaje produkt, lecz także zajmuje się tworzeniem artykułów, organizacją wydarzeń czy tworzeniem wideo to przyszłość w marketingu. Czy ta filozofia marki jako wydawnictwa nie brzmi interesująco? Oczywiście zmiana wizji i filozofii firmy to wprowadzenie ogromnych zmian, które mogą nieść za sobą olbrzymie konsekwencje. Jednak jeżeli wszystkie powyższe zmiany zostają przeprowadzone powoli, profesjonalnie i z głową możemy być pewni, że te „olbrzymie konsekwencje” będą samymi plusami. 

W jaki sposób zaś wydawca identyfikuje się z agencją? Nic i nikt nie uniknie skutków globalizacji. Media także złapały bakcyla, jakim są portale społecznościowe. Wiedzą, że publikowane tam treści rozprzestrzeniają się w zawrotnym tempie. Wydawnictwa potrafią już obejść reklamę display'ową. Mowa tu o publikacjach video, które same w sobie są reklamą. Marki nie jest już dodatkiem do newsa, czy elementem, który przeszkadza. Ona po prostu sama staje się newsem. Artykuły stają się swoistym przekazem reklamowym, który jest dopasowany do konkretnej grupy odbiorców. 

Jak widać zadania marek i wydawnictw powoli się zacierają. Nieustannie postępująca globalizacja ma ogromny wpływ na zadania, które mają do spełnienia przedsiębiorstwa zajmujące się reklamą i promocją. Już teraz elastyczność firm ma wpływ na to, czy utrzymamy się na rynku z naszymi usługami. 

Czy zatem w przeciągu najbliższych kilku lat firmy i wydawnictwa zajmą się tworzeniem nowych działów w swoich przedsiębiorstwach? Czy rynek na tym skorzysta? Czy wszyscy maniacy reklamy, promocji i public relations będą kiedyś pracowali w wydawnictwach? Co sądzicie na ten temat? Czekamy na Wasze komentarze. 

 

WYJĄTKOWE EBOOKI I KSIĄŻKI, ABY PRZYSPIESZYĆ ROZWÓJ TWOJEJ MARKI.
KLIKNIJ W ZDJĘCIE, ABY PRZEJŚĆ DO SKLEPU