Blue Brand blog Jak samodzielnie tworzyć infografiki

Jak samodzielnie tworzyć infografiki

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Szukając pracy musimy być otwartymi i elastycznymi kandydatami. Rynek wymaga od nas nieustannego przebranżawiania się, jeżeli chcemy pracować i dobrze zarabiać. Dlatego tak bardzo ważne jest nieustanne szkolenie się w dziedzinach pokrewnych do naszego wykształcenia. W końcu to trening czyni mistrza, więc warto uczyć się nowych rzeczy. Przecież każdy z nas chce być specjalistą w jakiejś dziedzinie. 

Podobnie bywa podczas pracy w komunikacji społecznej, reklamie, promocji i marketingu. W tych dziedzinach pracodawcy wymagają od pracowników wszechstronnych zdolności. Osoby, które związane są z powyższymi dziedzinami wiedzą, w jaki sposób zbudować interesujący dla odbiorców przekaz. Orientują się jak zaprojektować coś wyjątkowego nie będąc grafikiem. Ich zainteresowanie wizualną stroną prezentowania danych, połączone ze znajomością darmowych stron i aplikacji, to jedna z dróg do pozyskania wysokiej jakości linków przychodzących. 

Zaczynając warto przybliżyć profil infografiki. Najprościej mówiąc: infografika to połączenie zdjęć lub ilustracji z tekstem. Używamy jej najczęściej wtedy, gdy chcemy zobrazować ciekawy temat przedstawiony w branżowym artykule. Często także infografiki wykorzystywane są przez administratorów fanpage'y na Facebooku celem przekazania istotnych informacji w atrakcyjny sposób. Aktualnie większość użytkowników Internetu nie poświęca uwagi na dłuższe teksty, nie lubimy elaboratów. Dlatego infografiki to idealny sposób na przekazywanie informacji. Nasz mózg w jednej chwili ma podane wszystko na tacy – ilustracje i tekst. 

Pamiętaj, że infografika to nie tylko sam obraz. Niestety, często wielu specjalistów o tym zapomina. Treść, to ona gra tu najważniejszą rolę. Tekst powinien być zatem rzetelny i wartościowy. To główny element, grafika jest jedynie nośnikiem tej informacji. Oczywiście zawsze istnieje możliwość zlecenia wykonania grafiki dla freelancer'a czy profesjonalnej agencji reklamowej. Jednak to niesie za sobą pewne koszta, dlatego warto skorzystać z dostępnych w Internecie darmowych narzędzi. Wystarczy odrobina zacięcia i zmysłu artystycznego. 

W ogólnodostępnych aplikacjach z poziomu przeglądarki projekt właściwie robi się za nas. Jedyne, co należy zrobić, to stworzyć dobry content. 

Podstawową zasadą tworzenia infografik jest świadomość tego, że jej zadaniem jest komunikacja z odbiorcą i zacieśnianie więzi. Tworzenie infografik to nie lada wyzwanie. Bez dobrej organizacji pracy nie osiągniemy spektakularnych efektów. Dlatego ważne jest, aby stworzyć sobie plan działania w oparciu o kilka podstawowych pytań m.in.: do kogo kierujemy naszą infografikę, w jakich kanałach będzie publikowana, co chcemy przekazać, a także jaki charakter będzie miała dana grafika. Jedną z najważniejszych decyzji podjętych podczas tworzenia infografiki jest charakter w jakim zostanie ona stworzona. Wiadomo, że inaczej będzie wyglądał projekt informacyjny, edukacyjny czy rozrywkowy, a inny sposób prezentacji wykorzystamy np. przy danych statystycznych. Tak naprawdę od tego zależy, w jaki sposób będzie przebiegał cały proces tworzenia.

Kreacja infografiki nie zawsze bywa szybka, łatwa i przyjemna. Nieustannie należy pamiętać, aby wszystkie najważniejsze dane były widoczne, dlatego warto także skupić się na doborze kolorów. Nie należy przesadzać z ilością tekstu. Niebywałą zaletą infografiki jest jej klarowność dzięki połączeniu tekstu z ilustracją czy zdjęciem. Dlatego staraj się tworzyć je w taki sposób, aby odbiorca nie miał problemu z odczytaniem wszystkiego, co chciałeś przekazać. Jednak pamiętaj, że osiągnięcie oryginalnego projektu to trudne zadanie, a do zbyt dużego przekombinowania niewiele potrzeba. Szukaj prostych i ponadczasowych symboli. 

Nikt z nas nie urodził się z umiejętnością projektowania infografik. Oczywiście w darze można otrzymać wyczucie estetyki, które pomoże nam w ich tworzeniu, jednak resztę musimy wypracować sami. Stwórz zarys projektu, zastanów się nad kolorystyką, elementami graficznymi i przede wszystkim – tekstem. Zrezygnuj z długich zdań na rzecz równoważników. Jeżeli swoją infografikę tworzysz w aplikacjach dostępnych z poziomu przeglądarki, program sam, intuicyjnie pomoże Ci w doborze wielu elementów. Jednak nie bój się zmian, próbuj tworzyć sam, eksperymentuj. Projektowanie może być lekkie i przyjemne, jeżeli zaangażujesz się w tworzenie projektów. Daj sobie jednak trochę czasu. Swój pierwszy projekt potraktuj jako próbę sił, nie licz na masę oklasków. Nie od razu Rzym zbudowano. Praca, praca, praca. 

W tym tekście przedstawiliśmy Ci najważniejsze kwestie, które należy wziąć pod uwagę tworząc infografiki. Jeżeli swój projekt stworzysz w oparciu o nie, na pewno będą atrakcyjne dla odbiorców. A może nawet zostaną udostępnione dalej? Pamiętaj, że profesjonalnie stworzona infografika na ciekawy temat może zostać doceniona przez Internautów. Myszki w dłoń i do dzieła!

 

 

Powiązane wpisy:

CASE STUDY: 5 prostych trików, aby Twój post na Facebooku konwertował lepiej
CASE STUDY: 8 sposobów usuwania shadowban na Instagramie
10 stron z których możesz pobrać bezpłatne zdjęcia do swoich projektów
6 skutecznych podpowiedzi jak mądrze odpowiadać na komentarze fanów w mediach społecznościowych
Etapy powstawania strony internetowej
6 razy P, czyli projektowanie graficzne w 6 krokach dla laików
5 darmowych programów, których powinniśmy używać tworząc materiały graficzne
Co to właściwie jest content marketing?