hashtag, agencja marketingowa Warszawa, Instagram, Blue Brand Warszawa

Świat zamknięty w hashtagu, czyli 5 skutecznych zasad używania hashtagów na Instagramie

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z mediami społecznościowymi, powinieneś już teraz zapoznać się z małym krzyżykiem, zwanym hashtagiem. 

Blue Brand blog hashtagi na InstagramieŚwiatowe życie hashtaga rozpoczął Twitter na przełomie 2009 i 2010 roku. Miały one służyć do organizowania statusów. Dzisiaj jednak są wykorzystywane przez większość portali społecznościowych. 

Królem hashtagów jest niewątpliwie Instagram. Korzystanie z nich na tym portalu pozwala użytkownikom wygodnie posegregować zdjęcia a także odnaleźć interesujące ich tematy. Według badań SumAll Blog poprawne używanie tagów pomaga w bardzo dużym stopniu zwiększyć liczbę obserwujących i polubień na profilu. Zastosowanie na Instagramie:
1 tagu = 19-procentowy wzrost zainteresowania (polubienia bądź komentarze),
8 tagów = 10-procentowy wzrost zainteresowania (polubienia bądź komentarze),
11 i więcej tagów = 552-procentowy wzrost zainteresowania (polubienia bądź komentarze).

Jak sam widzisz, różnica jest wręcz kolosalna. Teraz i Ty możesz systematycznie budować swoje zasięgi, trzymając się kilku prostych zasad.

1. KONTO PUBLICZNE
Może to dziwna pierwsza zasada, ale nic nie da Tobie stosowanie hashtagów, jeśli Twoje konto będzie prywatne. Po pierwsze zatem ustaw swoje konto na Instagramie jako publiczne. Dzięki temu każda osoba szukająca tagu, którego użyłeś, będzie mogła odnaleźć Twoje zdjęcia. To również skuteczna metoda na zdobycie polubień i komentarzy pod zdjęciami oraz zwiększenie liczby obserwujących profil.

2. LICZBA HASHTAGÓW
Po przywołaniu badań, chyba Cię nie zaskoczę, gdy stwierdzę, że im więcej to tym lepiej. Na Instagramie maksymalnie można wykorzystać 30 tagów w poście. Ważne jest, abyś używał hashtagów dotyczących Twojego zdjęcia. Spamowanie wszystkimi możliwymi tagami raczej nie podniesie skuteczności Twojego przekazu, tym bardziej, że od dawna mówi się, że algorytmy Instagrama sczytują to, co jest na zdjęciu.

3. GDZIE UMIESZCZAĆ
Gdy wstawiasz hashtagi przed każdym wyrazem bądź wyrażeniem w poście, może się on okazać nieczytelny dla odbiorów. Podpowiem Ci, że równie skutecznie działają hashtagi wstawiane od razu w pierwszym komentarzu pod postem. Co ważne, zazwyczaj pierwszy komentarz nie jest widoczny dla odbiorców, więc całość wygląda bardzo estetycznie. 
Świetnie również sprawdzają się hashtagi stosowane na koniec opisu w poście. Warto tylko zrobić przerwę, tak aby nie były widoczne w skrócie, który stosuje Instagram.

4. POPULARNOŚĆ TAGÓW
Skoro możesz wykorzystać aż 30 hashtagów do każdego posta, warto, abyś się zastanowił, jakie one będą. Ja uważam, że istotne jest wybranie 2-3 tagów własnych, co pomoże zorganizować i wyróżnić Twój profil. Być może nie dadzą one od razu Tobie nowych obserwujących, ale w perspektywie czasu, takie podejście jest warte pracy. 
Następnie proponuję umieszczenie około 20 tagów o średniej mocy, czyli takich, których popularność to od kliku do kilkudziesięciu tysięcy. Moim zdaniem dopiero ostatnie 7-8 hashtagów powinno być sklasyfikowanych w topie popularności. Hashtagi o kilkusettysięcznych czy milionowych zasięgach powodują, że trudno się na nich wybić, gdyż nasz post szybko ucieka do dołu pod wpływem świeższych postów.
Przy okazji pamiętaj o tym, żeby nie stosować w każdym poście identycznych hashtagów metodą kopiuj-wklej. Instagram może uznać Ciebie z spamera i na Twoje konto nałożyć Shadowban. A gdy będziesz już banowany, naprawdę musisz mocno się postarać, aby ten zakaz był zdjęty z Twojego konta. Pisałam o tym więcej w ostatnim artykule na blogu. Zatem możesz się z nim zapoznać klikając na link.

5. JĘZYK
Ostatnia porada nie jest może oczywista, ale bardzo ważne jest w jakim języku i do jakich odbiorców się komunikujesz. Gdy będziesz stosować tagi anglojęzyczne, prawdopodobnie szybko zwiększysz ilość obserwujących Twój profil. Jednak sam musisz odpowiedź sobie na pytanie, czy o to chodzi? Jeśli budujesz profil, którego zadaniem jest zwiększenie rozpoznawalności marki na lokalnym rynku, taka taktyka nie jest najlepsza. Zatem ponownie wracamy do podstaw: kto jest Twoim odbiorcą? Tworząc tagi w języku polskim, zwiększasz szanse na wartościowy ruch i odbiorców, którzy dzięki mądrej strategii marketingowej, mogą stać się Twoimi klientami. 

Powyższe zasady to całkowita podstawa używania hashtagów. Podejmując systematyczne działania na Instagramie, a pamiętaj, że systematyczność na tym portalu oznacza co najmniej 1 post dziennie, możesz być pewny wzrostu liczby obserwujących Twój profil.

Być może zastanawiasz się teraz, które hashtagi są obecnie najbardziej popularne i najczęściej wyszukiwane w Polsce. Tagi o milionowych zasięgach to: #polishgirl #poland #polishboy #polish #warsaw #polska #warszawa #krakow #kocham #wakacje #dzień #moja 

W tym wszystkim istnieje jeszcze iście Instagramowy kodeks etyczny stosowania hashtagów. Aplikacja bowiem stara się kontrolować znaczniki na tyle, aby nie zawierały one nieodpowiednich i pornograficznych treści. Pośród zakazanych tagów są te najbardziej oczywiste, o jednoznacznych skojarzeniach, ale i te, które w ogóle nie kojarzą się z niewłaściwymi treściami, ale były często zgłaszane przez użytkowników Instagrama jako spam. Na szczęście dla nas, chodzi o hashtagi w języku angielskim.

A co Instagram wprowadził na czarną listę? Według portalu Bet.com znajdują się na niej następujące frazy: #adulting, #alone, #americangirl, #attractive, #balenciaga, #balls, #bikinibody, #brain, #cheeky, #citycentre, #costumes, #damngirl, #date, #dating, #desk, #direct, #dutchgirl, #easter, #elevator, #everybodyisbeautiful, #girlsonly, #hardsummer, #hotgirls, #hotguy, #instagirl, #instamood, #italiano, #kissing, #lingerie, #master, #mexicangirl, #mirrorphoto, #models, #newyears, #newyearsday, #pornfood, #publicrelations, #russiangirl, #saltwater, #shesquats, #shower, #single, #singlelife, #skype, #snap, #snapback, #snapchat, #snapme, #sopretty, #spanishgirl, #stranger, #streetphoto, #sunbathing, #tag4like, #teens, #tgif, #todayimwearing, #twerk, #valentinesday, #whitegirl, #woman, #women, #workflow

Zwróć zatem uwagę na to, jakie hashtagi stosujesz próbując powiększyć grono obserwujących Twój profil. Być może zdarzyło się Tobie użyć #books, #pornfood, #alone czy #instagirl. Jeśli tak, to akurat te znaczniki są blokowane przez algorytmy Instagrama. Blokada polega na tym, że są one całkowicie niewidoczne dla użytkowników lub ich widoczność ogranicza się do 30-stu wpisów nimi otagowanych dziennie.

Cóż, teraz pozostaje mi życzyć Tobie powodzenia w tworzeniu profilu na Instagramie oraz wielotysięcznych zasięgów Twoich postów. Nic jednak nie zastąpi dobrze zrobionego zdjęcia. Bo pierwsze, co widzi Twój potencjalny odbiorca, to właśnie kwadrat ze zdjęciem. Na nic zda się praca nad opracowaniem hashtagów, gdy prezentowana grafika będzie nieciekawa.

Jeśli nie wiesz jak rozpocząć przygodę z własnym profilem na Instagramie, zapraszam Ciebie do naszej agencji. Pokażemy Tobie, jak poprawnie prowadzić konto i zdradzimy kilka zakulisowych sztuczek, które pomagają skutecznie wypromować profil.

 

Powiązane wpisy:
- CASE STUDY: 5 prostych trików, aby Twój post na Facebooku konwertował lepiej
- Czarna strona social media, o której nie mówią Ci marketerzy
- 7 Powodów, dla których Social Media Nie Sprzedają
- 3 Podstawowe Zasady Budowania Marki Osobistej w Social Media Sprawdzone Przez Moich Klientów
- 6 skutecznych podpowiedzi jak mądrze odpowiadać na komentarze fanów w mediach społecznościowych
- Słowa kluczowe – jak, gdzie, dlaczego i po co?
- Co to właściwie jest content marketing?