Instagram dla biznesu – 5 sprytnych uwag, jak efektywnie wykorzystać go do budowania marki

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Instagram powstał około 7 lat temu i jest stosunkowo młodym narzędziem komunikacyjnym. Zaś z drugiej strony jest aktualnie jednym z najszybciej rozwijających się serwisów społecznościowych. Przez małe firmy i większe przedsiębiorstwa jest coraz częściej wykorzystywanym narzędziem do komunikacji z potencjalnymi klientami.

Budowanie marki w tym w tym miejscu jest bardzo popularne. Ta platforma społecznościowa zrzesza ponad 400 milionów użytkowników, którzy są częścią nowego zjawiska, jakim jest – marketing w sieci. 

Zapamiętaj podstawową zasadę – musisz być tam, gdzie Twój klient. Codziennie użytkownicy udostępniają na Instagramie miliony zdjęć, grafik i filmów. W ciągu sekundy lajkowanych jest około dziewięciu tysięcy zdjęć! To ogromna liczba nie tylko w kontekście cyfrowym, lecz przede wszystkim komunikacyjnym. 

Zdjęcia potrafią o wiele szybciej i lepiej zaprezentować wartości firmy, atmosferę w miejscu pracy, jej misję, a także wizję. Pokazywanie przedsiębiorstwa „od kuchni” zawsze przynosi dobre efekty. Przede wszystkim firma zyskuje na wiarygodności, staje się bardziej „ludzka” w oczach odbiorców i potencjalnych klientów. Użytkownicy mediów społecznościowych lubią zdjęcia, grafiki oraz inne wizualizacje. Taki właśnie przekaz sprawia, że konsumenci chętniej wchodzą w interakcje z markami. 

Poniżej przekażemy Wam 5 sprytnych uwag, pomysłów i sposobów jak efektywnie wykorzystać Instagram do budowania marki. 

1. zbadaj konkurencję – warto przyjrzeć się jakie treści udostępniają konkurencyjne firmy, nie można zostać obojętnym wobec ich działań. Dobry reseach to podstawa Twojej przyszłej strategii. Dokładne przyjrzenie się konkurencji może znacznie pomóc w znalezieniu własnego stylu na komunikację z użytkownikami mediów społecznościowych. Dlatego rozpoczynając swoją przygodę z Instagramem zacznij od strategii, dzięki temu Twoja marka stanie się rozpoznawalna i uzyska przewagę na rynku.

2. przygotuj i zaplanuj treści – jeżeli dokładnie zbadasz już konkurencję warto zacząć przygotowywać tematykę postów, dobrać do nich zdjęcia lub stworzyć grafiki. Ważną kwestią podczas planowania treści jest spójność. Należy zadbać o to, aby zdjęcia zostały przygotowane w podobnej kolorystyce. Jedno niezaplanowane działanie może mieć ogromny wpływ na wiarygodność marki. 

3. hashtagi -   nic tak nie ułatwia dotarcia do grupy docelowej jak poprawnie dobrane hasztagi. To właśnie dzięki takim „wskazówkom” potencjalni klienci trafią na Twój profil, być może zainteresują się Twoją ofertą i istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostaną z Tobą na dłużej. Jednak przygotowując listę hasztagów warto się do tego porządnie przygotować. Akurat w tym aspekcie Instagram przygotował dla nas pewne ograniczenia. W postach nie należy przekraczać 30 hasztagów, jeżeli liczba ta, zostanie przez nas przewyższona portal opublikuje zdjęcie bez podpisu. Nie można zapominać także o wcześniejszym sprawdzeniu listy najpopularniejszych hasztagów, bo to właśnie dzięki nim na profilach zachodzą największe interakcje. Dobierajmy także te hasztagi, które będą tematycznie dobrane do poszczególnych postów. Unikajmy określeń, które nie pasują do konkretnej tematyki. 

4. interesuj się swoimi potencjalnymi klientami – Instagram to dla marek dobre miejsce do zdobywania nowych klientów. Obecnie użytkownicy mediów społecznościowych są bardziej wymagający i lubią czuć się ważni. Dlatego warto wchodzić potencjalnym klientem w interakcje, jeżeli zauważymy, że dana osoba jest zainteresowana naszym produktem. Nie bójmy się zostawiania serduszek czy komentowania postów, takie interakcje nam nie zaszkodzą, a wręcz przeciwnie - pomogą. Dzięki takim działaniom komunikacyjnym fanpage staje się bardziej „ludzki” w oczach potencjalnych klientów, zyskuje większą wiarygodność, a także zwiększa swój zasięg i wychodzi poza ramy publikowania – zdobywając przy tym nowych klientów. 

5.  link do strony w opisie BIO – obowiązkowy krok jeżeli chcemy zwiększyć nie tylko ilość odwiedzin na naszej stronie, lecz przede wszystkim sprzedaż produktu. Umieszczenie linku do strony w opisie ułatwi dla potencjalnego klienta dotarcie do naszej strony internetowej. 

Oczywiście istnieje także wiele więcej sposobów na efektywne wykorzystanie Instagramu do budowania marki. Jednak najlepszym, początkowym wyjściem, jest zastosowanie się do naszych podstawowych kroków, które zapewnią firmom satysfakcjonującą pozycję w wynikach wyszukiwania. Następnym krokiem powinny być już bardziej kreatywne sposoby na budowanie pozytywnego wizerunku w Internecie. 

Instagram jest obecnie potężnym narzędziem marketingowym, dlatego warto aby każda marka, której zależy na wzroście – posiadała tam konto. Tworzenie oryginalnych kreacji przyciągnie wielu obserwatorów, a także zwiększy zasięg prowadzonych kampanii. 

Jeżeli chcecie, aby wasza marka zyskała wiarygodność, bardziej ludzkie oblicze i zbliżyła się do swojej grupy docelowej, warto skorzystać z możliwości, które daje Instagram. Większość firm już wie, że takie działanie jest obecnie bardzo popularne, dlatego nie warto zostawać w tyle. Więc – do dzieła!

 

 

Powiązane wpisy:
CASE STUDY: 5 prostych trików, aby Twój post na Facebooku konwertował lepiej
CASE STUDY: 8 sposobów usuwania shadowban na Instagramie
Czarna strona social media, o której nie mówią Ci marketerzy
3 Podstawowe Zasady Budowania Marki Osobistej w Social Media Sprawdzone Przez Moich Klientów
6 skutecznych podpowiedzi jak mądrze odpowiadać na komentarze fanów w mediach społecznościowych
5 istotnych rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim założysz własną stronę internetową
5 darmowych programów, których powinniśmy używać tworząc materiały graficzne
- 8 najgorszych porad, jakie kiedykolwiek słyszałeś o marketingu w małej firmie

 

WYJĄTKOWE EBOOKI I KSIĄŻKI, ABY PRZYSPIESZYĆ ROZWÓJ TWOJEJ MARKI.
KLIKNIJ W ZDJĘCIE, ABY PRZEJŚĆ DO SKLEPU