Blog BlueBrand Justyna Kopeć Najczęściej popełniane błędy na Instagramie

Najczęściej popełniane błędy na Instagramie

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Każdego dnia na platformach społecznościowych pojawiają się miliony zdjęć, filmów i postów. Media społecznościowe to nasze drugie życie. Choć bywają i tak stargetowne osoby, które twierdzą, że media społecznościowe to całe ich życie. Nie oddzielają tego, co dzieje się realnie i wirtualnie. 

Aktualnie jednym z najbardziej popularnych serwisów społecznościowych, wymienianych na równi z Facebook'iem, jest Instagram. Z tego narzędzia nie korzystają już tylko tak jak to było na początku zwykli ludzie, którzy w tym miejscu dzielili się swoimi zdjęciami ze Znajomymi. Teraz te miejsce jest rajem dla marketingowców, bo dzięki publikacji estetycznych zdjęć są w stanie dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Skąd zatem taka ogromna popularność tego medium? Po prostu jesteśmy wzrokowcami, lubimy patrzeć na ładne rzeczy. Nie od dziś mówi się, że najpierw jemy oczami. Identycznie jest ze sprzedażą produktów. Wszystko kupujemy wzrokiem. Dlatego Instagram to idealne miejsce do zaprezentowania swoich produktów szerszemu gronu odbiorców.  

Jednak, jeżeli twierdzicie, że samo dodawania zdjęć wystarczy, aby zwiększyć sprzedaż – jesteście w błędzie. Każde miejsce, w którym przebywamy, posiada określone zasady. Identycznie jest z Instagramem. Zatem jakich błędów unikać, aby Instagram przyczynił się do wzrostu dochodów w firmie? 

1. Brak pomysłu i strategii
Nie ma nic gorszego niż wszechobecny chaos. Wiele naszych pomysłów zostaje spalonych na panewce, jeżeli nie posiadamy planów i określonych działań. Identycznie jest także z marketingiem internetowym. Jeżeli nie mamy konkretnego pomysłu na posty, które zamierzamy umieszczać na Instagramie, nasze działania nie przyniosą nam konkretnych rezultatów. Nie ustalając sobie żadnych celów, po pewnym czasie nie będziemy w stanie zmierzyć i ocenić rezultatów. Każdy z nas wie, że jeżeli robimy coś bez większego planu – tracimy motywację. Dlatego należy unikać prowadzenia kont bez zaplanowanej strategii.

2. Konto prywatne
Ten błąd tyczy się także kont firmowych. O ile u osób prywatnych, posiadanie „zablokowanego” konta przechodzi mimo uszu, o tyle w przypadku firm jest to nie do zaakceptowania! Prywatne konta firmowe to coś, co najbardziej odrzuca użytkowników Instagramu. Dlaczego? Nie lubimy prosić. A w tym przypadku należy uzyskać zgodę danego użytkownika o możliwość obserwowania jego konta. Odpowiedź firmy też najczęściej nie jest błyskawiczna. Musimy swoje odczekać, co już w wielkim stopniu może łączyć się ze zniechęceniem. Drugim minusem jest fakt, że osoby odwiedzając profil prywatny nie mają pojęcia jaki rodzaj treści jest publikowany przez firmę. Jeżeli chcemy zdobywać nowych klientów, nie powinniśmy utrudniać im dostępu do dóbr i usług. 

3. Powielanie treści
Jak to mówią: co za dużo to niezdrowo! W przypadku mediów społecznościowych to przysłowie sprawdza się idealnie. Aktualnie cały świat Internetu jest przepełniony masą komunikatów. A Instagram jest miejscem w którym trzeba się nieźle natrudzić, aby zdobyć zainteresowanie odbiorców. Dlatego powinniśmy unikać udostępniania podobnych lub wręcz identycznych treści. Jeżeli nie zmienimy formy w jakiej publikujemy zdjęcia, nasi obserwujący będą powoli opuszczać nasz profil. Zatem dbajcie o swój profil, a co za tym idzie także o swoje finanse. Udostępniajcie różnorodne treści, na takie działania pozytywnie reagują odbiorcy. 

4. Hasztagi
Tak, to te czarodziejskie słowa, które poprzedza #. Jednak jak pokazują statystyki część osób ma z nimi problemy. Aby hashtag spełniał swoją funkcję, musi odpowiadać pewnym wytyczonym regułom. Te krótkie hasła powinny być proste do zapamiętania. Warto wybrać takie hasztagi, które będą wiązały się z marką, którą promujemy. Najczęściej popełnianym błędem jest umieszczanie spacji pomiędzy # a słowem. W tym przypadku mechanizm nie będzie działał poprawnie. Kolejnym z nich jest wstawianie nieprzemyślanych i nieadekwatnych słów. Używanie niepoprawnych hasztagów sprawi, że naszą grupą docelową staną się inne osoby niż byśmy chcieli. Nie starajmy się także zamknąć w jednym hasztagu całego zdania, to również nie skutkuje niczym dobrym. Popularne hasztagi również nie są do końca dobrym wyborem. W tym przypadku nasze posty mogą zniknąć w gąszczu miliona zdjęć, lub zostaną polajkowane przez przypadkowe osoby, a chyba nie na tym nam zależy. Warto zatem wybrać kilka własnych „hasztagów”, które zostaną wypromowane przez nas samych. Używanie niszowych słów jest w dalszej perspektywie dobrym posunięciem promocyjnym. W taki sposób stworzymy unikatowe hashtagi określające naszą markę, które będą wykorzystywane także przez naszych fanów i klientów.

5. Brak interakcji
Każdy z nas lubi czuć się potrzebny. Większość szuka uwagi i zainteresowania. Piątym błędem popełnianym przez osoby prowadzące strony na Instagramie jest brak interakcji. Jeśli Wasze posty są często komentowane wejdźcie w interakcję z komentującymi. Pamiętaj, że komentarze sprawiają, że Twój post jest wysoko w wynikach wyszukiwania. Może chociaż dla takich sukcesów jest warto wchodzić w interakcje? Staraj się w miarę możliwości także lajkować zdjęcia o takich samych lub podobnych hasztagach. Like for like – prosta zasada Instagrama. 

Pamiętaj, że błędy popełnia każdy z nas. Najlepsza nauka to ta na błędach. Dlatego, jeżeli odnalazłeś w tym tekście część siebie – nie załamuj się. Po prostu przejrzyj jeszcze raz swój profil, dokonaj analizy i działaj. Wszystko w Twoich rękach. 

W tym momencie nie jest ważne, czy dopiero założyłeś profil czy jesteś już dłużej na Instagramie. Tekst o najczęstszych błędach popełnianych na tym portalu społecznościowym wprowadzi Cię na ścieżkę, na której odnajdziesz nie tylko siebie, lecz także bardziej zaangażowaną i co najważniejszą lojalną listę obserwatorów.