Blog BlueBrand Justyna Kopeć Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców na Facebooku

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców na Facebooku?

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Prowadzisz swój fanpage na Facebooku, ale nie wiesz jak zaangażować odbiorców do zostawiania lajków czy komentarzy? Pamiętacie początki Facebook'a, te pierwsze ekscytacje, nowa platforma społecznościowa, młodszy kolega Naszej-klasy. Z biegiem czasu funkcjonalność tego medium wzrosła do wręcz biznesowych rozmiarów. Facebook to obecnie miejsce umacniania wizerunku marki, a także narzędzie wykorzystywane do reklamy i promocji. 

Zaangażowania na Facebook'u nie da się stworzyć w jeden wieczór. Często jest to długo i pracochłonny proces poparty wieloma działaniami. Próbami, które kończą się w połowie porażkami, jednak – warto. Najlepszym sposobem odniesienia sukcesu jest nauka na błędach. W tym przypadku sprawdza się to w 100%.  Metodą mały kroków osiągniesz swój cel. 

Zatem kiedy najlepiej publikować na Facebook'u? Jakie treści najbardziej angażują odbiorców? W jaki sposób zachęcać użytkowników do interakcji? Które teksty są bardziej „czytliwe” – krótsze czy dłuższe? W dalszej części artykułu postaramy się odpowiedzieć na powyższe pytania. 

1. Stwórz przejrzysty profil
Bez tego każde Twoje działanie nie będzie przynosiło rezultatów. Jeżeli wydaje Ci się, że Twój fanpage jest świetny jest to tylko Twoja opinia. W naszym odczuciu wszystko co tworzymy sami jest super. Zejdź na ziemię. Przejrzyj na spokojnie swój profil, uzupełnij wszystkie niezbędne informacje, zastanów się czy zdjęcie profilowe oraz te w tle wygląda na profesjonalne. Zadbaj o to, aby przekazywane przez Ciebie informacje nie tylko na profilu firmowym, lecz także prywatnym były spójne. 

2. Pokaż osobowość firmy
Każdy z nas lubi interesować się życiem innych. Sprawdza się to także idealnie na Facebook'u. Wiele osób używa go do śledzenia tego, co dzieje się w życiu znajomych. Podobnie bywa w przypadku stron firmowych. Warto jest pokazać, że w naszej firmie pracują normalni ludzie, którzy popełniają błędy, lecz także wzajemnie się wspierają. Na pewno zapunktujesz u swoich odbiorców jeżeli pokażesz, że po drugiej stronie monitora znajdują się ludzie ich pokroju. 

3. Wykorzystuj inne platformy społecznościowe
Weź pod uwagę inne media społecznościowe, nie skupiaj się tylko na Facebook'u. Warto, byś odsyłał swoich odbiorców do najważniejszego profilu. Często zdarza się tak, że to na Facebook'u prowadzimy najbardziej aktywną działalność. Dlatego wykorzystujmy te medium do podlinkowania naszych aktywności na innych portalach społecznościowych. Rób to jak najczęściej, wspominaj inne portale w postach i komentarzach. 

4. Twórz posty ze zdjęciami
Posty ze zdjęciami należy zaliczyć do najbardziej „wciągających” postów na Facebook'u. Zdjęcia zyskują o wiele więcej lajków niż „suche” posty. Z badań wynika, że dołączenie zdjęcia wiąże się z ponad 100% większym zaangażowaniem, zaś stworzenie postu z albumem fotograficznym zwiększa zainteresowanie o nawet 170%. Najlepiej odbierane są jednak zdjęcia o wymownej treści. 

5. Umieszczaj różnorodne treści
Nie skupiaj się tylko i wyłącznie na jednym rodzaju postów. Zamieszczaj zróżnicowane treści na swoim koncie firmowym. Musisz wziąć pod uwagę preferencje użytkowników mediów społecznościowych. Każdy z nas jest inny, więc ile osób – tyle gustów i guścików. Niektóre osoby chętniej angażują się mając przed sobą wideo, inni zaś zdecydowanie wolą różnego rodzaju grafiki i infografiki. Należy pamiętać, że nie możemy także po pewnym czasie znudzić naszych użytkowników. Dlatego urozmaicanie treści jest tak bardzo ważne.

6. Monitoruj konkurencję
Media społecznościowe dają możliwość monitorowania działań konkurencji w zakresie opublikowanych postów. Przeszukaj statystyki swojego fanpage'a, jeżeli zrobisz to dokładnie znajdziesz miejsce w którym możesz dodać swoją konkurencję. Jeżeli zdecydujesz się na ten krok, za każdym razem w przyszłości będziesz mógł przejrzeć najbardziej angażujące treści swoich rywali.  

7. Udostępniaj treści innych
Jeżeli masz opory przed udostępnianiem interesujących treści innych blogerów – odrzuć je w kąt. Jeżeli twierdzisz, że dana treść będzie wartościowa nie tylko dla Ciebie, lecz także dla Twoich odbiorców – zrób to. Udostępnianie treści z innych profili to idealny sposób na „załatanie dziury” gdy brakuje nam pomysłu na nowy post. Pamiętaj, że istnieje coś takiego jak wzajemność. Może ktoś, kiedyś udostępni Twoje treści? 

Te krótkie wskazówki pomogą Ci zbudować większe zaangażowanie po stronie Twoich fanów. Zaś z drugiej strony Ty będziesz w stanie bardziej świadomie prowadzić profil firmowy. Zwiększone zaangażowanie to przede wszystkim większa szansa na dotarcie konkretnych treści do szerszego grona odbiorców. 

A Wy jakie macie sposoby na zaangażowanie fanów? Posiadacie swoje sprawdzone sposoby? Podzielcie się nimi w komentarzu. 

 

Powiązane wpisy:
CASE STUDY: 5 prostych trików, aby Twój post na Facebooku konwertował lepiej 
CASE STUDY: 8 sposobów usuwania shadowban na Instagramie 
Czarna strona social media, o której nie mówią Ci marketerzy 
7 prostych powodów dlaczego social media mogą przerażać bardziej niż Kim Kardashian 
3 Proste Narzędzia Marketingowe Zwiększające Twoją Sprzedaż 
- 5 istotnych rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim założysz własną stronę internetową
- 7 rzeczy, które o reklamie powinien wiedzieć Twój szef 
6 razy P, czyli projektowanie graficzne w 6 krokach dla laików 
4 sprytne sztuczki specjalistów od reklamy

 

WYJĄTKOWE EBOOKI I KSIĄŻKI, ABY PRZYSPIESZYĆ ROZWÓJ TWOJEJ MARKI.
KLIKNIJ W ZDJĘCIE, ABY PRZEJŚĆ DO SKLEPU