Blog BlueBrand cover dlaczego kochamy social media marketing

Dlaczego kochamy social media (i Ty też powinieneś)?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Nie masz czasami wrażenia, że świat oszalał na punkcie social media? W Polsce z samego Facebooka korzysta już ponad 20 mln użytkowników (dane z końca roku 2015), a liczby te ciągle rosną. U większości Internatów zamiłowanie do mediów społecznościowych kończy się na Facebooku. Jednak ostatnimi czasy coraz większą popularność zdobywa także Instagram (ok. 3 mln użytkowników, koniec 2016 roku). Do mniej popularnych, lecz także wykorzystywanych przez Internatów mediów społecznościowych zaliczamy: Twitter, Snapchat, Pinterest, YouTube, LinkedIn czy Google+. Zastanawiałeś się nad ich fenomenem? 

Blue Brand Dlaczego kochamy social mediaDlaczego tak bardzo lubimy media społecznościowe? W tym tekście postaramy się przybliżyć Ci ich geniusz. 

1. Zasięg – być może to właśnie globalny zasięg portalów społecznościowych przyciąga tak duże rzesze odbiorców. Na pewno dla większości użytkowników jest to atrakcyjna cecha zamieszczanych treści, które mogą zostać wyświetlone po drugiej części globu. Dzięki możliwościom globalnego zasięgu każdy użytkownik jest w stanie poszerzać horyzonty oraz odkrywać nowe inspirujące treści. 

2. Nieustający kontakt – dzięki mediom społecznościowym jesteśmy w ciągłym kontakcie nie tylko ze znajomymi, lecz także z użytkownikami z całego świata. Nie chodzi tu tylko o wiadomości prywatne wymieniane z naszymi znajomymi. Warto wspomnieć choćby o tworzonych grupach, które służą szybszemu przekazywaniu informacji większej rzeszy odbiorców. Jesteśmy „in touch” 24/7 - 365 dni w roku. Nasz umysł (a może ciekawość?) odczuwa potrzebę nowych informacji. Ciągłą dostępność tłumaczymy obawą „wypadnięcia z obiegu” (syndrom FOMO).

3. Jawność – użytkownicy mediów społecznościowych świadomie rezygnują z prywatności na rzecz transparentności. Granica, która kiedyś była pomiędzy tym co publiczne, a prywatne, obecnie praktycznie nie istnieje. Nasze życie w ogromnym stopniu odbywa się w Internecie, a profile na portalach społecznościowych to swoistego rodzaju wizytówka. 

4. Hieroglify XXI w. – czyli inaczej mówiąc pismo obrazkowe. Social media skutecznie „połknęły bakcyla”, zmieniając komunikację pomiędzy użytkownikami swoich portali. Aktualnie język pisany wspierany jest zdjęciami, emotikonami, gifami lub za pomocą innych wizualnych form przekazu, dzięki czemu taki rodzaj komunikacji jest bardziej atrakcyjny dla potencjalnych odbiorców. Można stwierdzić, że ewolucja sposobu przekazywania informacji zatoczyła krąg. 

5. Inspiracje – nawiązując do hieroglifów XXI w., warto zwrócić uwagę na inspiracje, które czerpiemy z Internetu. Posty, które są dla nas atrakcyjne, to najczęściej te zaopatrzone w zdjęcie, krótki film czy gif. Inspirować możemy się tak naprawdę wszystkim, jednak wiadomo, że najbardziej zachęci nas zdjęcie czy filmik instruktażowy, który pokaże nam efekt finalny bądź spektakularną metamorfozę. 

6. Dostęp do informacji – media społecznościowe zmieniły warunki naszej pracy, dostęp do ogólnodostępnych informacji bez wychodzenia z domu ułatwił nam naukę i pracę, a także styl życia. Zapewne niewielu z nas pamięta te czasy, kiedy poszukując wiedzy i informacji odwiedzaliśmy biblioteki i zaglądaliśmy do książek. Aktualnie wszystko to mamy na wyciągnięcie ręki, a raczej na jedno kliknięcie. 

7. Ekspresja – w Internecie każdy chce, a przede wszystkim może być twórcą treści. Kiedyś monopol na tworzenie i przekazywanie informacji posiadali tylko dziennikarze i naukowcy. W dobie mediów społecznościowych my, jako użytkownicy, cenimy sobie niezależność i jesteśmy świadomymi odbiorcami. W social mediach szukamy takich form audiowizualnych, które dostosują się do naszego trybu życia. Jesteśmy także w stanie sami tworzyć własne programy, które zadowolą nasze gusta lepiej niż m.in. telewizja, która obecnie traci na wartości. 

8. Budowanie wizerunku – to właśnie media społecznościowe dały nam możliwość tworzenia własnego wizerunku w sieci. Poprzez staranne dobieranie zdjęć, konstruowanie postów czy zamieszczanie informacji na prywatnym profilu jesteśmy w stanie kontrolować treści publikowane na nasz temat. W mediach społecznościowych kreujemy się na ludzi sukcesu, chwalimy się swoim życiem towarzyskim i pasjami, ukrywając przy tym te aspekty, których się wstydzimy. 

9. Moda - Jest to jedna z najbardziej znanych przyczyn popularności social media.„Nie masz Facebooka? Nie żyjesz” - zapewne większość z nas wiele razy słyszała to stwierdzenie. Dlaczego jesteśmy obecni w mediach społecznościowych? Bo jest to trendy. Wystawianie naszego życia na pokaz jest obecnie jedną z najciekawszych pobudek do kreowania dialogu, a także budowania relacji z osobami postronnymi. 

10. Różnorodność – obecnie w Internecie istnieją różnorodne portale, dzięki czemu każdy z nas może znaleźć coś, co odpowiada jego wymaganiom. Jest to na pewno niebywała zaleta współczesnych mediów społecznościowych. 

 

Nie da się uciec przed mediami społecznościowymi, spotykamy się z nimi na każdym kroku. Korzystanie z social mediów jest w stanie zapewnić nam wiele korzyści. Jako istoty społeczne lubimy się chwalić i być podziwianymi. Nie da się także ukryć, że lajki, komentarze i udostępnienia to swoistego rodzaju nagrody, które zwiększają chęci do tworzenia kolejnych wpisów. 

A Ty? Jakie posiadasz doświadczenie z social media? Może znasz inne argumenty, dzięki którym kochamy social media – podzielisz się nimi z nami? 

 

 

 

Powiązane wpisy:

- 3 Podstawowe Zasady Budowania Marki Osobistej w Social Media Sprawdzone Przez Moich Klientów
- 10 stron z których możesz pobrać bezpłatne zdjęcia do swoich projektów
- 6 skutecznych podpowiedzi jak mądrze odpowiadać na komentarze fanów w mediach społecznościowych
- 5 korzyści reklamy na przystankach
- 6 razy P, czyli projektowanie graficzne w 6 krokach dla laików
- 7 kluczowych błędów w kontakcie klienta z grafikiem komputerowym
- Słowa kluczowe – jak, gdzie, dlaczego i po co?
- Czym jest SEO?

 

WYJĄTKOWE EBOOKI I KSIĄŻKI, ABY PRZYSPIESZYĆ ROZWÓJ TWOJEJ MARKI.
KLIKNIJ W ZDJĘCIE, ABY PRZEJŚĆ DO SKLEPU