Blog BlueBrand cover co o reklamie powinien wiedziec twoj szef marketing

7 rzeczy, które o reklamie powinien wiedzieć Twój szef

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Reklama to nieodłączna część naszego życia, jest bardzo wyrazista i spotykamy się z nią praktycznie na każdym kroku. Przekaz reklamowy za pomocą radia, gazet, telewizji czy Internetu dociera do ludzi na całym świecie. Niewątpliwie reklama jest dźwignią handlu. Dziś, aby sprzedać towar czy usługę, należy się zareklamować jak największej ilości osób.

Reklamy otaczają nas z każdej strony i dlatego sporo ludzi deklaruje, że jest już uczulonych na informacje o produktach. Jednak badania pokazują, że większość osób kieruje się reklamami podczas zakupów. Sztaby marketingowców, dzięki dobrze skonstruowanej reklamie, osiągają zamierzony cel – zwiększają sprzedaż. 

Mamy zatem siedem rzeczy, które o reklamie powinieneś wiedzieć Ty i Twój szef:

1. Reklama to podstawa każdej działalności
Świat marketingu rozwija się w zastraszającym tempie. Każda profesjonalna firma, która zamierza zaistnieć na rynku powinna skorzystać z usług firm zajmujących się reklamą, w przeciwnym razie zapewne zwiniesz swój interes szybciej, niż go założyłeś. Możesz stworzyć najlepszy produkt na rynku, który bez reklamy okaże się niczym, ponieważ informacja o nim nie dotrze do grona potencjalnych odbiorców. 

2. Reklama buduje zaufanie
Przekaz, który zostanie skonstruowany w profesjonalny sposób, jest w stanie przekonać potencjalnych klientów do zakupu. Komunikat reklamowy buduje zaufanie,a także gotowość do działania, czyli chęć zakupu. 

3. Reklama to metoda zwalczania konkurencji
Jeżeli zdecydujemy się na reklamę swojej firmy, warto pamiętać, że jest to świetna forma zwalczania konkurencji. Jednak musisz wziąć pod uwagę to, że stworzenie reklamy i przedstawienie jej odbiorcom nie zapewni Ci sukcesu. Aby zdobyć wysoką pozycję na rynku należy nieustannie kontrolować trendy i umiejętnie je wykorzystywać podczas tworzenia contentu. 

4. Reklama kształtuje potrzeby
Myśląc o reklamie warto zwrócić uwagę na to, aby na początku zareklamować firmę, a następnie produkty. Następnym krokiem jest przekonanie klienta do zakupu. Dzięki dobrze skonstruowanej reklamie, która przedstawi pozytywne cechy oraz wskaże zalety naszego produktu, będziemy w stanie kształtować i zaspokajać potrzeby klientów. 

5. Reklama angażuje odbiorcę
W obecnych czasach dzięki portalom społecznościowym konsumenci uzyskali możliwość bezpośredniego kontaktu z firmą. Umieszczając posty, m.in. w mediach społecznościowych, jesteś w stanie utrzymywać bardzo bliskie relacje ze swoimi potencjalnymi klientami. Celem właśnie takich „akcji” jest zachęcenie ludzi do zapoznania się z produktami firmy na początku tylko pośrednio i wirtualnie, jednak jest to wielki plus w sprzedaży. 

6. Reklama jest środkiem perswazji i manipulacji
Praktycznie każda reklama ma charakter perswazyjny. Przekazy reklamowe budowane są w taki sposób, aby nakłaniać potencjalnych odbiorców do określonych racji, idei czy postaw. Reklama to nic innego jak narzędzie marketingowe w formie komunikatu, którego zadaniem jest nakłonieniem odbiorcy do zakupu produktu. 

7. Reklama kreuje nową rzeczywistość
Twórcy reklam są pewnego rodzaju artystami w swojej dziedzinie. Współcześni autorzy, którymi są marketingowcy, graficy czy copywriterzy są autorami, którzy wyrażają swoje myśli, tworząc nową jakość i całkiem inną rzeczywistość.  

 

Jeszcze kilkanaście lat temu reklama była to tylko informacja o produkcie, aktualnie jest to złożone zjawisko, do którego zaliczamy ukierunkowaną wiedzę dotyczącą m.in. psychiki ludzkiej, znajomości rynku czy manipulacji. W społeczeństwie masowym reklama nie służy tylko do rozpowszechniania informacji, jest to także jedna z  najpowszechniejszych metod komunikacji. 

A jakie jest Twoje zdanie o reklamie? Czy jest ona potrzebna? Dlaczego? Może znasz jeszcze inne cechy reklamy, które są istotne i należy o nich powiedzieć? Podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami.