Blog BlueBrand cover najgorsze porady o marketingu w malej firmie social media

8 najgorszych porad, jakie kiedykolwiek słyszałeś o marketingu w małej firmie

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Jeżeli myślisz o założeniu własnej firmy musisz pamiętać o tym, że nie zbudujesz marki bez marketingu. To właśnie on sprawi, że zdobędziesz więcej klientów, co odbije się na Twoich zyskach. Poradników z których dowiesz się, jak być efektywnym marketingowcem, jest na pęczki. Na pewno każdy z nich jest wyjątkowy i dostarczy Ci pożądanej wiedzy. Pamiętaj, że zawsze lepiej zainwestować w specjalistów od marketingu niż opierać się na niepotwierdzonych poradach zasłyszanych od „życzliwych” znajomych.

Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy zbiór kilku najgorszych porad marketingowych, z którymi zetknęli się klienci naszej firmy. Oto one:

1. Konkurencja nie istnieje
Jeżeli ktoś Ci powie, że konkurencja pomiędzy małymi przedsiębiorstwami nie istnieje – wprowadzi Cię w błąd. Analiza rynku powinna być pierwszym krokiem, od którego musisz zacząć budowę własnej marki. To właśnie dzięki niej jesteś w stanie poznać teren na jakim działasz. Informacje, które uzyskasz musisz wykorzystać w taki sposób, aby Twoja marka uzyskała miano atrakcyjniejszej od konkurentów. 

2. Nie potrzebujesz reklamy
Bzdura, bzdura, bzdura! Reklamować należy się zawsze i wszędzie. Nieistotne jest to czy jesteś przedsiębiorcą zarządzającym korporacją, średnim czy małym przedsiębiorstwem. Reklama to podstawowa forma promocji w każdej dziedzinie, nie zapominaj o tym. Jednak, aby reklama przyniosła pożądany skutek, potrzebujesz ukierunkowanej wiedzy z co najmniej kilku dziedzin m.in. psychologii, handlu czy socjologii. 

3. Nie potrzebujesz agencji reklamowej
Kolejny punkt z którym kompletnie się nie zgadzam. Prawdą jest, że małe firmy posiadają ograniczony budżet na rozpoczęcie działalności reklamowej. Warto pamiętać, że kwoty, które zainwestujemy w promocję naszego przedsiębiorstwa za jakiś czas wrócą do nas z nadwyżką. Nie powinniśmy bać się skorzystania z usług agencji reklamowej, bo to właśnie dzięki jej działaniom nasza firma zdobędzie wysoką pozycję na rynku. 

4. Identyfikacja wizualna nie jest dla Ciebie
Absolutnie nie możesz stwierdzić, otwierając małą firmę, że identyfikacja wizualna to tylko strata czasu. Klienci doceniają profesjonalizm na każdym kroku. To właśnie on jest potwierdzeniem Twoich kompetencji. Zadbaj o to, aby Twoja marka posiadała spersonalizowane znaki wyróżniające – kolory, motto czy logo. 

5. Nie musisz przebywać tam, gdzie Twoi klienci
Tłumaczenia typu „nie muszę być w internecie, bo tam nie sprzedaję swoich usług” nie są słuszne. Większość klientów poszukuje informacji nt. produktów w Internecie, dlatego musisz tam zaistnieć. Jeżeli myślisz, że nie prowadząc działań w Internecie, nie odnajdziesz tam swojej marki – jesteś w błędzie, Ty po prostu nie masz nad tym kontroli. 

6. Nie możesz eksperymentować
Nie zgadzam się, każdy moment jest dobry, aby zacząć eksperymentować. Masz ogromne możliwości, aby zbadać, co najbardziej interesuje Twoich klientów, a następnie wykorzystać tę wiedzę celem zwiększenia sprzedaży. 

7. Nie wzoruj się na światowych korporacjach
Kolejny błąd, musisz śledzić działania dużych firm m.in. w mediach społecznościowych. Dzięki reakcjom klientów będziesz w stanie zauważyć jak postrzegają konkretne formy promocji. Obserwując i analizując działania korporacji, powinieneś potrafić zbudować pozytywny wizerunek swojej firmy.

8. Feedback nie jest dla Ciebie
A właśnie, że jest! Dzięki opiniom i referencjom Twoich byłych i obecnych klientów, zbudujesz pozytywny obraz marki w oczach potencjalnych odbiorców Twoich produktów i usług. Zbieraj referencje i opinie, a następnie udostępniaj je na stronie internetowej czy na profilach w mediach społecznościowych. Ludzie naprawdę liczą się z opinią osób, które skorzystały już z usług firmy i wyraziły na ten temat swoje zdanie.

 

Marketing to potężne narzędzie. Wiele osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z reklamą twierdzi, że te działania są bardzo kosztowne. Jak widzisz, w tym tekście starałam się udowodnić Ci, że marketing to nie wydatek, tylko inwestycja na przyszłość. Inwestycja, która prędzej czy później zwiększy liczbę Twoich klientów. Wiesz co musisz zrobić? Dużo pracować, nieustannie się uczyć i być cierpliwym - tylko takie podejście doprowadzi Twoją firmę na szczyt. 

Czy udało mi się zmienić Twoje myślenie nt marketingu w małych firmach? A może zaufasz naszej agencji i dasz nam szansę wypromować Twoją markę? Pamiętaj to inwestycja na przyszłość! Nie bój się eksperymentować! Zapraszamy do kontaktu!

 

Powiązane wpisy:

- CASE STUDY: 5 prostych trików, aby Twój post na Facebooku konwertował lepiej
- Czarna strona social media, o której nie mówią Ci marketerzy
- 7 Powodów, dla których Social Media Nie Sprzedają
- 3 Podstawowe Zasady Budowania Marki Osobistej w Social Media Sprawdzone Przez Moich Klientów
- 10 stron z których możesz pobrać bezpłatne zdjęcia do swoich projektów
- 6 skutecznych podpowiedzi jak mądrze odpowiadać na komentarze fanów w mediach społecznościowych
- Etapy powstawania strony internetowej
- 3 Proste Narzędzia Marketingowe Zwiększające Twoją Sprzedaż
- 5 korzyści reklamy na przystankach