Ranking ksiazek polecamy dobra lektura dla freaka internetowego

Nasz ranking 7 książek obowiązkowych dla początkującego freak'a internetowego!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Zapewne nieustannie słyszysz, że najważniejszy w życiu jest rozwój. Myślę, że wiele osób się z tym zgodzi, lecz część na pewno będzie miała w związku z tym stwierdzeniem jakieś obiekcje. Życiem każdego z nas kierują różne priorytety i akurat w tym względzie nie mam złudzeń. Każdy  obiera sobie taką drogę – jaką chce. Twierdzę jednak, że w każdym aspekcie życia minimalny rozwój jest wręcz wskazany. 

Obecnie najszybciej rozwijającymi dziedzinami są przede wszystkim Internet i social media, a także reklama i marketing. Większość z nas jest już konkretnie zakręcona mediami społecznościowymi. Jednak niewielu wie, co robić i przede wszystkim jak to zrobić, aby zaistnieć w Internecie. 

Nikt z nas nie urodził się ekspertem. Wiedza, to rzecz nabyta. Dlatego jeżeli chcesz aby Twoja marka zaistniała w Internecie, nie tylko powinieneś, ale musisz zapoznać się z naszymi propozycjami bibliotecznymi dla początkującego freak'a internetowego. 

1. Michał Sadowski „Rewolucja social media” - książka zarówno dla osób zaczynających swoją przygodę z mediami społecznościowymi, jak i dla zaawansowanych użytkowników. Pozycja ta porusza wiele podstawowych kwestii, a także pokazuje ogrom możliwości, które obecnie oferują nam social media. Wiele osób twierdzi, że jest to solidne i przejrzyste kompendium wiedzy o tej branży. Warto dodać, że w książce znajdziemy też masę case studies, co jest niebywałym jej plusem. Myślę, że jest to dobra lektura wprowadzająca i zachęcająca do rozszerzania swoich poszukiwań w nurcie Internetu i social media. 

2. Guy Kawasaki i Peg Fitzpatrick „Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych” - promowanie pewnych usług poprzez media społecznościowe nie jest takie łatwe, jakby się mogło wydawać. Kreowanie własnego wizerunku też nie należy do najprostszych rzeczy, a szczególnie w Internecie, gdzie nieustannie jesteśmy narażeni na krytykę. Autorzy w prosty i lekki sposób pokazują czytelnikowi różne aspekty funkcjonowania na platformach społecznościowych. Udzielają masy porad, co należy robić, a czego nie powinniśmy wykonywać pod żadnym pozorem. 

3. Gary Vaynerchuk „W market[r]ingu, czyli jak nie zginąć w świecie mediów społecznościowych” -  a tutaj mamy do czynienia z jednym z guru współczesnego marketingu. Niebywałą zaletą książki jest sposób w jaki została napisana. Autor opisując poszczególne sposoby prowadzenia komunikacji w mediach społecznościowych opiera się na metaforze – prawych i lewych sierpowych. Dlaczego wybrał taki sposób? Pewnie ze względu na to, że obecnie ze wszystkich stron jesteśmy zalewani masą komunikatów, a „przebicie” się między nimi to niełatwa sztuka. Także dotarcie do naszego potencjalnego klienta wiąże się z długą i wielowątkową drogą. Autor idealnie rozpracował komunikację na linii nadawca – odbiorca, doskonale wie, że przekaz należy odpowiednio dopasować do każdego z mediów indywidualnie. Wgłębiając się w tę lekturę na pewno odnajdziesz wiele skutecznych strategii marketingowych. 

4.  Joanna Wrycza-Bekier „Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu” - Twoja obecność w Internecie nie powinna i nie może opierać się tylko i wyłącznie na udostępnianiu zdjęć, fotorelacji z każdego „ważnego” wydarzenia Twojego życia czy masy niepotrzebnych selfi'e. Musisz tworzyć treści. I to nie byle jakie – atrakcyjne treści. Warto wiedzieć, że człowiek Internetu różni się od standardowego czytelnika czasopism czy książek. Internauta nie czyta, on raczej skaluje wzrokiem. Książka napisana na styl poradnika. Nie znajdziecie w niej ogromu niepotrzebnej teorii, lecz najważniejsze informacje dotyczące webwriting'u. Poza tym autorka przygotowała ćwiczenia do samodzielnego wykonania, bogatą bibliografię oraz wiele więcej niespodzianek. Zajrzyjcie do niej – warto! 

5. Avinash Kaushink „Godzina dziennie z Web Analytics. Stwórz dobrą strategię e-marketingową” - znasz swoich odbiorców? Korzystasz ze statystyk? Wiesz jak stworzyć ruch na stronie? Jeżeli przynajmniej na jedno pytanie odpowiedziałeś „nie” - ta pozycja jest dla Ciebie! Autorem książki jest pracownik Google'a, który pokaże Ci jak umiejętnie korzystać z Web Analytics, aby poprawić wyniki oglądalności, a także zwiększyć dochody Twojego serwisu. Pamiętaj, że znajomość powyższych danych na pewno pomoże Ci w przyszłości w podejmowaniu decyzji marketingowych. Analiza danych internetowych to podstawa sukcesu w wirtualnym marketingu. 

6. Sebastian Kończak „Photoshop dla e-commerce i social media” - jak już wcześniej wspomniałam Internet nie potrzebuje masy Twoich selfie. Istnieją jednak takie treści, jak grafiki i infografiki, które są wartościowym przekazem dla odbiorców. Jeżeli brakuje Ci wiedzy nt tworzenia atrakcyjnych multimediów ta pozycja jest dla Ciebie! Z podręcznika dowiesz się, w jaki sposób wykorzystać potężne graficzne narzędzie, jakim jest Photoshop. Media społecznościowe i marketing internetowy wykorzystują obecnie zlepek technologii, umiejętności i doświadczeń z wielu branż. Z książki uzyskasz wiele porad, które pomogą Ci w skutecznej promocji online. 

7. Anna Miotk „Skuteczne Social Media” - prowadzenie działań w mediach społecznościowych nie jest takie łatwe jakby mogło się to wydawać. Autorka książki nie owija w bawełnę, że platformy internetowe nieustannie się zmieniają, co dla wielu osób chcących w nich zaistnieć staje się przeszkodą. Książka to krótkie, ale bardzo treściwe kompendium na temat social mediów. Nie znajdziemy w niej niestety wielu przykładów, lecz jeżeli jesteś osobą, która choć trochę zna specyfikę narzędzi internetowych, ta lektura nie powinna sprawić Ci problemów. Autorka przybliża także historię mediów społecznościowych w Polsce i na świecie. Moim zdaniem – lektura obowiązkowa. 

 

I jak myślisz, czy te siedem pozycji wystarczy, aby stać się mistrzem mediów społecznościowych? Moim zdaniem na pewno nie. Zaczynając przygodę z Internetem nasza mini biblioteczka pomoże Ci wejść na wyższy poziom. 

Praca w social media, która ma przynosić zyski, wymaga nieustannej nauki. T,o czego nauczyłeś się do tej pory, zmieni się w wiedzę niepraktyczną w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Video do tego wpisu znajdziesz na YouTube. Zapraszamy do obejrzenia. Kliknij TUTAJ.