Blog BlueBrand cover podstaowe zadania agencji marketingowej social media

5 podstawowych zadań agencji marketingowej

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Marketing i reklama to obecnie najszybciej rozwijające się dziedziny. Hasło „marketing” nie jest jednoznaczne. Dlatego trudno dokładnie scharakteryzować pole działania agencji marketingowych. Planujesz otworzyć swoją firmę? A może istniejesz na rynku od jakiegoś czasu? Nieważne na jakim etapie jesteś. Jestem niemal pewna, że potrzebujesz pomocy w kwestiach związanych z reklamą i marketingiem. Czy kiedykolwiek korzystałeś z usług, które oferują marketingowcy? Pewnie usłyszę „Nie”, a do tego stwierdzisz, że sam jesteś mistrzem reklamy i nie potrzebujesz pomocy specjalistów? Oczywiście nikt nie neguje Twoich umiejętności. 

Praca nad kwestiami związanymi z reklamą i marketingiem wymaga wszechstronnych umiejętności. Czasami zdarza się tak, że jedna osoba jest w stanie sama poradzić sobie z zadaniami związanymi z tymi dziedzinami. Jednak najczęściej w agencjach marketingowych spotkamy osoby o różnorodnym wykształceniu: grafików komputerowych, specjalistów ds. social media, programistów stron internetowych, copywriter'ów czy handlowców. 

Pracownicy agencji marketingowych tworzą unikatowy team, który projektuje dla firm dobrze przemyślane strategie. Ten zespół doświadczonych specjalistów, przeprowadza dla każdego z klientów indywidualne i profesjonalne badanie rynku, aby jak najlepiej stargetować ofertę i dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, a także potencjalnych klientów. Co najważniejsze agencje marketingowe nie wymyślają nowych produktów, lecz ich zadaniem jest tak pokierować wyprodukowanym towarem, by przyniósł on twórcy jak największe zyski. Zatem, najprościej mówiąc działania marketingowe mają zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z usług konkretnej firmy. 

Agencje marketingowe oferują swoim klientom kompleksowe usługi, których zadaniem jest sprawić, aby dana marka stała się rozpoznawalna na rynku. Czym więc zatem zajmują wyspecjalizowane w marketingu firmy? 

1. projektowanie graficzne – graficy, tworzą nie tylko loga, czy grafiki użytkowe, lecz także zajmują się identyfikacją wizualną firm. Tworzą je od podstaw lub dokonują tylko rebrandingu. Identyfikacja wizualna to ogromne zlecenie, które polega na stworzeniu m.in.: logo, dobraniu odpowiedniej kolorystyki, kroju pisma, czy wyglądu produktów oraz opakowań. 

2. social media – specjaliści ds. mediów społecznościowych prowadzą profile m.in.: na Facbooku, Twitterze i Instagramie. Kierunkowo wykwalifikowani pracownicy agencji marketingowych znają potęgę social media i potrafią to wykorzystać. Posiadają wiedzę, umiejętności, a także narzędzia, dzięki którym promowanie profili klientów jest łatwe, szybkie i przyjemne. 

3. programowanie stron internetowych – agencje marketingowe tworzą także od podstaw strony internetowe. Czasami zdarzają się także kosmetyczne poprawki w witrynach klientów. Nowe strony www są zaprojektowane tak, aby posiadały wszystkie niezbędne funkcjonalności. 

4. copywriting- copywriterzy zajmują się wymyślaniem chwytliwych tekstów reklamowych, pisaniem tekstów m.in. na strony internetowe i blogi. Ich zabawy językiem to także wpisy na profilach klientów w mediach społecznościowych. Teksty, które tworzą, są przede wszystkim atrakcyjne i angażujące odbiorców do kontaktu. Zdają sobie sprawę z tego, że słowa posiadają ogromną moc sprawczą i potrafią to perfekcyjnie wykorzystać. 

5. sprzedaż – jeżeli twierdzisz, że agencje marketingowe nie potrzebują reklamy jesteś w błędzie. Choć często w naszych przypadkach sprawdza się powiedzenie: „szewc bez butów chodzi”. Handlowcy w agencjach zajmują się promocją wszystkich powyższych zadań, którymi zajmuje się reszta załogi. Osoby zatrudnione na tych stanowiskach powinny odznaczać się miłą aparycją, przyjemnym głosem, a przede wszystkim zdolnością przekonania potencjalnego klienta, że współpraca z agencją marketingową to podstawa sukcesu. 

Praca w agencji marketingowej to nie przysłowiowa bułka z masłem. Każda z osób pracująca w takiej firmie musi odznaczać się nie tylko otwartym umysłem i kreatywnością, lecz także zdolnością dopasowywania się do różnorodnych branż klientów. W agencjach panuje najczęściej luźna atmosfera, dzięki której o wiele łatwiej jest współpracować. Często praca odbywa się przy pomocy przysłowiowej „burzy mózgów”. Wszak, np. identyfikacją wizualną nie zajmuje się tylko i wyłącznie grafik, lecz także copywriter czy programista stron internetowych. Praca w grupie to podstawa. Warto być także otwartym na obiekcje drugiej strony, czy krytykę, która pomaga w stworzeniu idealnych projektów. 

Agencje marketingowe istnieją po to, aby pomagać podmiotom na rynku osiągać wyznaczone cele. Jeżeli posiadasz swoją firmę i chcesz zwiększyć sprzedaż lub zasięg swojego działania – zgłoś się do nasz! Doradzimy, poprawimy i udoskonalimy. Zapraszamy do kontaktu.