content marketing, strategia marketingowa, agencja marketingowa Blue Brand Warszawa

Co to właściwie jest content marketing?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Nazwa content marketing brzmi dość interesująco. Szum wokół content marketing zwiększa się już od dłuższego czasu. Jeżeli coś niesie za sobą pozytywne rezultaty, musi wzbudzać zainteresowanie. 

Blue Brand blog Co to wlasciwie jest content marketingDefinicja content marketing
Każda osoba prowadząca działania w Internecie czy mediach społecznościowych wie, co to takiego content marketing. W wolnym tłumaczeniu jest to marketing treści, czyli zestaw działań, których celem jest zwiększenie konwertującego ruchu na Twojej stronie internetowej. Pozyskiwanie klientów odbywa się poprzez prezentowanie użytecznych i przydatnych tekstów. Ten rodzaj marketingu charakteryzuje się dość specyficznymi działaniami, które są oparte m.in. na budowaniu relacji z klientem. W ten sposób komunikacja opiera się na zaangażowaniu obu stron, co jest rzadko spotykane w standardowej relacji klient – firma. 

Content marketing w świecie blokerów reklam
W świecie, w którym reklama otacza nas praktycznie z każdej strony, część odbiorców staje się coraz bardziej odpornych na tradycyjne metody marketingowe. Ludzie omijają reklamy w czasopismach, ignorują reklamy telewizyjne, a także starają się nie zwracać uwagi na ulotkarzy przechadzających się po ulicach miast. Aż ponad 50% polskich internautów używa blokerów reklam, zaś według badaczy 93% osób korzystających z internetu ma ślepotę banerową. Te reklamy najzwyczajniej w świecie nie przynoszą już takich zysków jak kiedyś. Tradycyjne formy „odchodzą do lamusa”. Alternatywą dla klasycznych reklam stał się content marketing. Dlaczego? Ponieważ aktualnie klient oczekuje czegoś więcej niż pustego komunikatu rozbrzmiewającego z radia czy telewizji. Szuka i potrzebuje zainteresowania ze strony sprzedającego. Liczy nawet na najmniejszy gest... pomocy i wyjaśnienia!

Marketing treści?
Jeżeli wydaje Ci się, że publikując obszerne teksty i notatki jesteś lepszy od konkurencji, to się mylisz. Użytkownicy Internetu nie lubią elaboratów. Szukają krótkich, prostych tekstów na konkretny temat. Najlepiej jeżeli są to interesujące wpisy, podane w ciekawej formie. Warto pamiętać o tym, że każdy tekst może zadecydować o postrzeganiu marki na zewnątrz. Dlatego powinny one przyciągać, a nie odpychać odbiorców.

Content marketing to tworzenie takiego rodzaju treści, które odpowiadają na potrzeby naszych odbiorców. Dlatego tak często powtarza się, że najważniejszy w tym rodzaju marketingu jest kontakt. Przede wszystkim umiejętność słuchania drugiej osoby (klienta) i wyciąganie wniosków. Należy koniecznie wziąć pod uwagę grupę docelową. Działania powinny być skierowane zarówno do ogólnej, jak i ściśle określonej grupy odbiorców. Prowadzenie marketingu w taki sposób skutkuje budowaniem solidnych i długoterminowych relacji z klientem.
Do najpopularniejszych form content marketingu zaliczamy: 
    - artykuły blogowe,
    - ebooki, 
    - video, 
    - infografiki, 
    - poradniki, 
    - artykuły eksperckie. 

Cele content marketingu
Jakie zatem zadania niesie za sobą content marketing? Przede wszystkim popularyzację marek. W jaki sposób? Publikowanie i promocja interesujących treści spotyka się z naturalnym odzewem odbiorców. Użytkownicy lajkują i udostępniają dobre treści, to zaś bezpośrednio wpływa na poprawę pozycji strony w wyszukiwarce. Marki docierają do nas z informacjami, które są dla nas ciekawe i ważne, a my włączamy je do naszego systemu poznawczego. I nie chodzi tu o promocję w danym sklepie, a o coś naprawdę głębszego. Ta informacja ma sprawić, że bez większego przymusu odwiedziny sklep i kupimy dany produkt, dlatego, że niesie on rozwiązanie naszego problemu.

5 zasad dobrego tekstu
Często do tworzenia treści potrzebny jest copywriter. Dla dużych agencji i przedsiębiorstw to wręcz konieczność. Najlepiej, jeżeli teksty będzie pisała osoba, która de facto się na tym zna, która jest specjalistą w swoim fachu. Sama znajomość zasad języka polskiego i przeczytanie kilku artykułów na konkretny temat nie wystarczy. Tu potrzebne jest doświadczenie. Aby treści jak najlepiej spełniały swoje swoje zadanie i przy okazji budowały świadomość marki, muszą być tworzone według określonych zasad. 

Poniżej kilka wskazówek, które warto sobie wziąć do serca: 

1. KONKRETNE TEMATY
– staraj się opowiadać słowem na takie tematy, w których czujesz się pewnie. Zajmuj się tematami, które są związane z Twoją marką. Buduj przejrzyste i interesujące przekazy. Nie poruszaj zagadnień, które są dla Ciebie obce, możesz w ten sposób łatwo się skompromitować.

2. DZIELENIE SIĘ DOŚWIADCZENIEM
– dzieląc się doświadczeniem dbasz o wiarygodność marki. W tym punkcie nie chodzi tylko o tworzenie tekstów popartych zdobytym doświadczeniem, lecz także na budowaniu relacji z klientami. Zachęcaj czytelników swojej strony do dzielenia się opiniami nt produktów, które kupują. Nie usuwaj komentarzy negatywnych, ale merytorycznych. Odpowiadaj na nie bez emocji. Dzięki temu będziesz wiarygodny, a przecież na tym Ci zależy. Na wiarygodności i zaufaniu.

3. ORYGINALNOŚĆ
– staraj się tworzyć unikatowe treści. Nie kopiuj ich z innych stron. Oczywiście możesz się inspirować od najlepszych – nie ma w tym nic złego. Inspiracja to nie kradzież pomysłu.

4. RÓŻNORODNOŚĆ
– twórz różnego rodzaju treści. Nie przygotowuj ciągle jednolitych i monotonnych wpisów. Urozmaicaj je o video, zdjęcia, tabelki, animacje czy infografiki. Pamiętaj, że we wszystkim należy zachować umiar. Postaw na różnorodność, jednak w subtelnym i spójnym z Twoją marką wydaniu.

5. POMYSŁOWOŚĆ
– treści powinieneś tworzyć w taki sposób, aby Twoi odbiorcy chętnie do Ciebie wracali. Jeżeli raz spodoba im się Twój content, wrócą po raz kolejny, aby dowiedzieć się nowych i interesujących rzeczy. Pamiętaj, aby pisząc tekst nie wychodzić bardzo w podróże słowne. Trzymaj się sedna i nigdy nie zasiadaj to pisania z pustą głową. 

 

Strategia content marketingu to podstawa sukcesu
Realizując działania content marketingowe należy pamiętać, że niezaprzeczalną podstawą powodzenia projektu są nietuzinkowe pomysły i kreatywność. Strategia to Twój klucz do sukcesu w działaniach długoterminowych. Nie obejdzie się bez planu i celów, to nadal marketing – tylko internetowy. Content marketing wspiera standardowe działania marketingowe, jednak należy podejść do niego w trochę inny sposób. Czasy się zmieniają, klienci także, nie możesz o tym zapominać. 

 

Mamy nadzieję, że powyższe porady choć trochę pomogą Ci w stworzeniu contentu. Niestety nikt nie zna przepisu na doskonały content marketing. Jednak jeżeli jesteś zapalonym marketingowcem, znasz media społecznościowe i jesteś osobą kreatywną na pewno sobie poradzisz. Tak więc – do roboty! Powodzenia! 
psssyt... jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu treści, to my tu jesteśmy po to, aby Ci pomóc...

 

Wideo do tego wpisu znajdziesz na YouTube. Zapraszamy do obejrzenia. Kliknij TUTAJ.

 

Powiązane wpisy:

- CASE STUDY: 5 prostych trików, aby Twój post na Facebooku konwertował lepiej
- 5 podstawowych zadań agencji marketingowej
- 8 najgorszych porad, jakie kiedykolwiek słyszałeś o marketingu w małej firmie
- 3 Podstawowe Zasady Budowania Marki Osobistej w Social Media Sprawdzone Przez Moich Klientów
- 10 stron z których możesz pobrać bezpłatne zdjęcia do swoich projektów
- 6 skutecznych podpowiedzi jak mądrze odpowiadać na komentarze fanów w mediach społecznościowych
- 4 szokujące porady marketingowe, które sprawią, że będziesz lepszy w łóżku
- Słowa kluczowe – jak, gdzie, dlaczego i po co?