Content marketing a SEO

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Kilka z naszych ostatnich tekstów dotyczyło słów kluczowych, SEO oraz content marketingu. Idąc dalej za ciosem przygotowaliśmy dla Was tekst o powiązaniu content marketingu z SEO. Są to z pozoru dwa różne światy, jednak mają ze sobą coś wspólnego. W pewnym stopniu są od siebie zależne. 

Może pokrótce przypomnijmy co to jest content marketing i SEO. A więc celem content marketing jest przywiązanie do siebie klientów przy pomocy ciekawych i wartościowych treści. Zadaniem SEO jest zoptymalizowanie strony internetowej w taki sposób, aby uzyskała ona wysoką pozycję w wyszukiwarce. Z naszego tekstu dowiesz się jak korzystać z ich potencjału i uefektywnić swoje działania marketingowe. 

Jeżeli chcesz stworzyć content, który będzie użyteczny dla SEO, Twój tekst powinien być interesujący, intrygujący, a także przede wszystkim twórczy. Obserwuj konkurencję oraz treści, które publikuje. Musisz wyjść poza schematy. Staraj się być oryginalny. Zadawaj masę pytań – nawet tych niewygodnych, szukaj nietuzinkowych rozwiązań i inspiruj innych. Ty też możesz się inspirować innymi, jednak nigdy nie używaj skrótów CTRL + C i CTRL + V. 

Każda osoba interesująca się tym, co związane z Internetem czy mediami społecznościowymi, a także agencja marketingowa, powinna wiedzieć, jakie cele łączą content marketing i SEO. Na pewno warto mieć świadomość, że to właśnie treści publikowane na stronach internetowych napędzają pozycję witryny w wyszukiwarce. Pamiętaj, że oba zjawiska budują zaufanie i wizerunek, a także zwiększają rozpoznawalność Twojej marki w sieci. 

Jakie są zatem wspólne cele, które niesie za sobą content marketing i SEO?
Przede wszystkim – tworzenie unikatowych i zoptymalizowanych treści. Czyli najprościej mówiąc – zapominamy o kopiowaniu innych. Budowanie treści na zasadzie: kopiuj – wklej nie przyniesie nam pożądanych efektów, jak u konkurencji. Wręcz przeciwnie, możemy tylko stracić. Dlaczego? W takim momencie roboty/algorytmy Google'a przyjmą nasz tekst jako duplikat innych treści, co będzie skutkowało cofnięciem w wynikach wyszukiwania. Postaw na kreatywność i odmienność. Będzie to na pewno dłuższa i bardziej wyczerpująca praca, jednak przyniesie pożądany efekt.
Kolejną cechą, która łączy oba zjawiska to efekt zwiększenia ruchu na stronie. Musisz tworzyć, publikować i udostępniać w wielu lokalizacjach. Jeżeli dokładnie badasz swoją działalność w Internecie na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, że ruch na Twojej stronie jest generowany z różnych źródeł. Jeżeli stworzony przez Ciebie content spotka się z pozytywnym odbiorem, a Ty zajmiesz się jego promowaniem w wielu miejscach, możesz być pewny, że zwiększy się nie tylko ruch na stronie, lecz także rozpoznawalność Twojej marki.
Agencje, korzystając z „dobrodziejstw” SEO i content marketingu, liczą na to, że działania opierające się o te zjawiska wpłyną pozytywnie na budowanie świadomości i autorytetu marki. Jeżeli dzielisz się doświadczeniem, pokazujesz firmę taką, jaka jest naprawdę, a przy tym tworzysz treści, które docierają nie tylko do grupy docelowej, ale także poza nią, stajesz się wiarygodny. Gdy włożysz w te działania trochę pracy, Twoi odbiorcy wrócą do Ciebie już jako potencjalni klienci.  

Znacie już trzy podstawowe cechy, które łączą SEO i content marketing. Myślę, że także z chęcią dowiecie się co należy robić, aby oba te zjawiska przynosiły efekty nie tylko biznesowe, lecz także wizerunkowe. Na początku powiem Wam, że warto także spojrzeć na to przez pryzmat mediów społecznościowych, a dokładniej – dołączając je do SEO i strategii content marketingu. 

1. UROZMAICAJ TREŚCI – staraj się tworzyć różnorodne posty, unikaj dodawania wpisów na tzw. „jedno kopyto”. Nie musisz non stop dodawać masy specjalistycznych treści. Przeplataj je na przemian z rozrywką. Nikt nie lubi monotonii. Internauci szybko się nudzą i mogą swobodnie zrezygnować z subskrybowania Twojego profilu – nie zapominaj o tym.

2. WYKORZYSTUJ PONADCZASOWE TREŚCI – do klasyki warto wracać. To ona jest często naszym „ratunkiem”, dokładając coś unikatowego. 

3. POŻYTKUJ SIĘ MULTIMEDIAMI – wykorzystuj zdjęcia, grafiki, gif'y, wideo czy infografiki. Nie zawsze sam tekst wystarcza. Ciekawa grafika przyciągnie wzrok odbiorcy o wiele szybciej niż prosty tekst. Jednak sama grafika nie wystarczy, zatrzymasz nią odbiorcę na chwilę, ale pamiętaj, że musisz zaciekawić go też treścią, aby został na dłużej. 

4. WYKORZYSTUJ ELEMENTY POMOCNICZE – możemy do nich zaliczyć m.in. media społecznościowe czy newsletter'y. Dzięki temu zwiększysz zasięgi, a także nie pozwolisz czytelnikowi o sobie zapomnieć. Nie bądź nachalny. Środki, które możesz obecnie wykorzystywać, pomogą Ci zrobić to w sposób subtelny i dyskretny. 

5. UNIKAJ POWTÓRZEŃ -  to podstawa, o której musisz pamiętać. Twoje słowa kluczowe nie mogą przekraczać kilku procent całości treści. Przeplataj krótkie zdania z długimi. Unikaj fraz jednowyrazowych. Jeżeli nie jesteś laikiem – na pewno sobie z tym poradzisz. 

Jak widzisz definicje content marketingu i SEO różnią się od siebie, jednak można znaleźć między nimi także podobieństwa. Oba zjawiska są nastawione na budowanie wizerunku, zaufania do marki i zwiększanie zysków. 

 

Mam nadzieję, że tekst choć trochę pomógł Ci z w zrozumieniu SEO i content marketingu. Życzę powodzenia w budowaniu atrakcyjnych treści, ogromnej rozpoznawalności marki i zadowalających wyników finansowych. A gdybyś miał dodatkowe pytania, czy chciał postawić na współpracę ze doświadczoną agencją... cóż - drzwi do nas zawsze są dla Ciebie otwarte :)

 

 

Powiązane wpisy:
- Czym jest SEO?
- Co to właściwie jest content marketing?
- Słowa kluczowe – jak, gdzie, dlaczego i po co?
- 5 podstawowych zadań agencji marketingowej
- 8 najgorszych porad, jakie kiedykolwiek słyszałeś o marketingu w małej firmie
- 7 Powodów, dla których Social Media Nie Sprzedają
- 6 skutecznych podpowiedzi jak mądrze odpowiadać na komentarze fanów w mediach społecznościowych
- 3 Proste Narzędzia Marketingowe Zwiększające Twoją Sprzedaż
- 7 rzeczy, które o reklamie powinien wiedzieć Twój szef