Blog Blue Brand Justyna Kopeć E-mail marketing jak nie znaleźć się w folderze SPAM

E-mail marketing: jak nie znaleźć się w folderze SPAM

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

E-mail to nieustannie jeden z najskuteczniejszych kanałów służących do komunikacji online. Czy według Ciebie ten rodzaj docierania do klienta to już przeżytek? Pewnie twierdzisz, że większość osób nie czyta e-maili dostarczanych na skrzynkę. Niejednokrotnie jednak zdarza się, że efekty poszczególnych kampanii nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Jakie są tego przyczyny? 

Najczęstszym powodem jest to, że nasze wiadomości w skrzynkach odbiorców lądują w folderze SPAM. Tylko dlaczego tak się dzieje? Podstawą Twojego internetowego sukcesu komunikacyjnego jest przestrzeganie kilku podstawowych zasad. Sekret skutecznego marketingu tkwi przede wszystkim w dopasowaniu wiadomości do adresata. Z naszego tekstu dowiesz się, co powinieneś robić, a czego unikać, aby żyć w zgodzie z filtrami antyspamowymi. Po lekturze tego tekstu będziesz wiedział, jak tworzyć wiadomości, które chcą czytać odbiorcy. 

1. SPAM filtry – co to takiego? 

Takowe filtry znajdują się na wszystkich serwerach pocztowych i to właśnie one decydują czy wiadomość od Ciebie jest spamem czy wręcz przeciwnie. Filtry dzięki właściwościom, które posiadają są w stanie określić charakter naszej wiadomości. Za każdą cechę filtr przyporządkowuje wiadomości konkretną liczbę punktów. Na koniec odpowiednia skala da nam odpowiedź czy nasza wiadomość przekroczyła ilość spam punktów. Jeżeli tak się stanie nasza wiadomość zostanie potraktowana jako spam. W obecnych czasach  wynik nie zawsze może być wiarygodny. Spowodowane jest to zwiększoną wrażliwością na aktywności spamowe. Dlatego może zdarzyć się tak, że pomimo iż nasza wiadomość nie będzie wzbudzała podejrzeń, zostanie określona jako spam. 

2. Temat i treść wiadomości 

Nigdy nie wprowadzaj odbiorcy w błąd. Nie próbuj umieszczać w temacie wiadomości skrótów Re: czy FWD:, które sugerują dalszy ciąg wcześniejszej komunikacji mailowej – przecież tak nie było. W niczym nie pomoże także zamieszczanie nieprawdziwych informacji np. o wygranej w konkursie. Jeżeli chodzi o treść wiadomości, musisz znaleźć złoty środek pomiędzy tekstem, a elementami graficznymi. Równowaga to podstawa, także w komunikacji mailowej. Warto także pamiętać, że filtry antyspamowe są wręcz wyczulone na elementy graficzne. Jeżeli musisz użyć grafiki staraj się, by stosunek do treści nie był większy niż 1:1. Pamiętaj, że powyższymi trickami nie możesz nadużywać zaufania swoich odbiorców. Oni jednym kliknięciem mogą przekreślić Twoją kilkumiesięczna pracę. Jak w większości dziedzin w naszym życiu tak i tu sprawdza się zasada – mniej znaczy więcej. 

3. Unikaj niewygodnych sformułowań

Filtry antyspamowe są okrutne i przebiegłe. Ich algorytmom nie umknie zupełnie nic, nawet najmniejsze przewinienie. Jeżeli w swoich wiadomościach będziesz używać określeń, które kojarzą się z promocjami czy atrakcyjnymi ofertami, a także seksem – Twoja wiadomość znajdzie się w folderze SPAM szybciej, niż się tego spodziewasz. Uważaj także na wielokrotne wykrzykniki i znaki zapytania. Wszystkie „podejrzane” zachowania z pewnością zostaną rozpoznane jako działanie niepożądane. 

4. Załączniki a waga wiadomości 

Zapewne wiesz, że im większa jest waga Twojej wiadomości, tym zwiększa się prawdopodobieństwo uznania jej za SPAM. Każda skrzynka mailowa posiada własne ograniczenia. Często bywa tak, że „ciężkie” wiadomości sprawiają problemy przy odbieraniu, najczęściej są to niedogodności przy poprawnym wyświetleniu. W obecnych czasach istnieje wiele możliwości, które pomogą zmniejszyć wagę wiadomości. Najprostszym z nich jest umieszczenie tego nieszczęsnego, ciężkiego załącznika na dysku. W takiej sytuacji w treści maila umieszczamy załącznik, który pokieruje naszego odbiorcę do załącznika. Proste i omijające szpiegujące filtry antyspamowe. 

5. Bądź wiarygodny

Myślę, że dla większości odbiorców maila, ważne jest to, kto jest nadawcą wiadomości. Wiadomości zyskują wtedy w oczach odbiorcy. Dlatego warto wykorzystywać stopkę i jej właściwości. Jeżeli chcesz być wiarygodny, a przede wszystkim profesjonalny, umieszczaj w polu nadawca swoje imię i nazwisko. Takie zachowanie na pewno pomoże Ci nie tylko w sprzedaży, lecz także w budowaniu pozytywnego wizerunku. 

6. Szanuj swoich odbiorców 

Nigdy nie zapominaj co obiecałeś swoim subskrybentom podczas zachęcania ich do skorzystania z newslettera. Musisz im pokazać, że dobrze postąpili dołączając do Twoich obserwujących. Pamiętaj, aby nie tworzyć tylko i wyłącznie ofert sprzedażowych. Staraj się np. w co drugim mailu obdarować subskrybenta jakąś wartością, która będzie dla niego atrakcyjna. Chyba nie muszę podawać przykładów co to może być? Bądź także regularny – oni Ci zaufali – nie zmarnuj tego.  

To tylko kilka wskazówek, których powinieneś przestrzegać, aby Twoje wiadomości zawsze trafiały do skrzynki odbiorczej. Teraz już wiesz, że nawet najmniejszy błąd może spowodować, że Twoja wiadomość zostanie uznana za SPAM. 

Musisz po prostu szanować swoich odbiorców i potrafić swobodnie omijać filtry antyspamowe. Chyba po zapoznaniu się z tym tekstem wiesz już jak to robić? Przestrzegaj powyższych zasad, a na pewno zapewni e-mailowy marketingowy sukces. Powodzenia!