Blog BlueBrand Justyna Kopeć Użyteczność treści wideo

Użyteczność treści wideo

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Czy wideo wyprze niebawem większość treści dostępnych w Internecie? Dlaczego właśnie wideo, jako jedna z niewielu form, zaczyna być tak ważnym medium? Co stoi za tak nagłym i ogromnym wzrostem użytkowników Internetu, którzy udostępniają takie treści? 

Publikowane w sieci materiały wideo zyskują na popularności. Obserwując media społecznościowe da się zauważyć, że aktualnie powstaje coraz większa ilość platform, korzystających z tej formy przekazu. Dlatego rynek reklamowy chce wykorzystać tę szansę. Według badań do roku 2019 aż 80% treści w Internecie będzie plikami wideo. Czy w przyszłych latach krótkie filmiki multimedialne zdominują sieć.

Na początku warto się zastanowić - dlaczego wideo? Treści przekazywane w tej formie są łatwo przyswajalne, angażujące i przede wszystkim – łatwo zauważalne! A to już ogromny plus, jeżeli chodzi o media społecznościowe. Warto zauważyć, że dominującym miejscem, gdzie mamy do czynienia z wideo, jest telewizja. Jednak różni się ona od platform społecznościowych. Czym? Brakiem interakcji. Internauta oglądający film w sieci ma możliwość (praktycznie w każdym miejscu) skomentować dany wpis. W tym przypadku komunikacja odbywa się obustronnie. Kolejnym plusem, oczywiście mając na uwadze budowanie zasięgów, jest wirusowość mediów społecznościowych. Nagranie, które zostanie umieszczone w sieci ma możliwość bezpłatnie dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców. Nie oszukujmy się, stworzenie wideo promującego firmę i umieszczenie go w kanałach mediów społecznościowych jest o wiele tańsze niż emisja spotu w telewizji. 

Nieustannie rosnąca liczba użytkowników sprawia, że wideo marketing zagościł w sieci na dobre. Jednak w związku z rozwojem informatycznym ten rodzaj marketingu nadal bada rynek i wypracowuje sobie swoje narzędzia pracy. Z biegiem lat stworzenie dobrego jakościowo filmu nie wiąże się z czymś trudnym do wykonania. Od pewnego czasu materiały wideo nie kojarzą nam się tylko z YouTube'm. Powstaje coraz więcej portali, w których spotkamy krótkie filmiki. Marketing internetowy kryje w sobie niebywały potencjał do angażowania odbiorców w udostępniane treści.

Jakie zatem rodzaje wideo marketingu są wykorzystywane przez twórców treści na platformach internetowych? 

filmy instruktażowe
– czyli krótkie spoty dotyczące użytkowania produktu. Filmy instruktażowe zastępują najczęściej instrukcję obsługi danego produktu. Audiowizualna prezentacja polega na stworzeniu ruchomego obrazu, któremu towarzyszy narracja lektora, tłumaczy on w jaki sposób działają określone produkty bądź usługi. Czas trwania filmu instruktażowego waha się od 1 do 5 minut. 

filmy prezentujące firmy od kuchni
– takie filmy budują wiarygodność i zaufanie względem marki, pokazują jej ludzkie oblicze, a także sprawiają, że staje się ona bliższa odbiorcy. Stworzenie takiego filmu jest dobrym krokiem komunikacyjnym. Wypuszczenie takiego spotu nawiąże emocjonującą wieź pomiędzy firmą a jej odbiorcami, a także potencjalnymi klientami. 

poradniki
– najprościej mówiąc są to materiały rozszerzające działalność marki. Każda firma, nieistotnie od branży z którą jest związana, powinna tworzyć atrakcyjne treści pomagające w rozpoznawaniu jej na większą skalę. Warto także stworzyć coś innego, unikatowego. Coś, co będzie wyróżniało naszą firmę na tle innych. Najprostszym przykładem mogą być producenci ekspresów do kawy, którzy do swoich produktów mogliby dołączać poradniki związane z parzeniem kawy oraz innymi tego rodzaju ciekawostkami. 

filmy humorystyczne
– ten rodzaj od zawsze cieszył się ogromną popularnością. Taki nasz urok, że lubimy się śmiać z gaf popełnianych przez inne osoby. Oglądanie tego typu rzeczy to jeden z lepszych sposobów na poprawę nastroju, dlatego są to jedne z najczęściej odtwarzanych filmów w sieci. 

animacje
– filmy animowane są wykorzystywane na portalach społecznościowych, jednak zdecydowanie rzadziej niż powyższe typy.

Tworząc materiały multimedialne nie można zapominać o stworzeniu contentu. Ten unikatowy plan daje markom nowe możliwości dotarcia do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów. Media społecznościowe to idealne miejsce do publikacji regularnych treści w formie wideo. Wideo marketing może stać się doskonałym wzmocnieniem działań marki na platformach społecznościowych. Dlaczego? W dzisiejszych czasach jesteśmy wzrokowcami. Nic tak nie przyciąga naszego wzroku, jak atrakcyjne obrazy. Przeczytany tekst nie zapadnie nam tak w pamięci, jak emocjonujące obrazy odwołujące się do skojarzeń. A ich niebywałym plusem, lecz także plusem obecnych czasów jest fakt, że można je oglądać praktycznie zawsze i wszędzie. 

Dlaczego wideo tak szybko zyskuje na popularności? Ponieważ dopasowanie go do konkretnej grupy docelowej nie stanowi większych problemów. Zaś poprzez swoje interaktywne cechy pozostawia daleko w tyle treści typu opatrzone treścią, zdjęciem czy grafiką. Wideo po prostu zdecydowanie bardziej przykuwa naszą uwagę. Ma siłę przebicia pośród masy komunikatów, które zalewają nas z każdej strony.

Powtórzę, że w najbliższych latach wideo zdominuje rynek platform społecznościowych. Jeżeli do tej pory zastanawialiście się czy warto zainwestować we właśnie takie treści, mam nadzieję, że po przeczytaniu tego wpisu już wiecie, że nie ma się nad czym zastanawiać. Trzeba działać. Obmyślcie tylko dobry content wideo i do dzieła. Trzymamy za Was kciuki!