Blog BlueBrand Justyna Kopeć Rzadko stosowane  techniki SEO, które generują lepszy ruch na stronie

Rzadko stosowane techniki SEO, które generują lepszy ruch na stronie

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Internet od zawsze słynął z tego, że można w nim znaleźć odpowiedź na wszystkie nurtujące nas pytania. Jeżeli chodzi o marketing internetowy odbywa się to podobnie. Klient zadaje wyszukiwarce internetowej pytanie, a algorytm Twojej strony udziela na nie wyjątkowo trafnej odpowiedzi. Proste, prawda? To nic innego jak SEO. 

Każdy przedsiębiorca marzy o zdominowaniu wyszukiwarki internetowej. Pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania jest tym, o czym marzy każdy, kto posiada własny biznes. Oczywiście to, że nasze usługi pojawiają się na drugiej stronie w wyszukiwarce, nie oznacza, że jesteśmy gorszymi producentami treści. Po prostu mamy do czynienia z dużą i przede wszystkim dobrą konkurencją. Jeżeli chcemy uzyskiwać zadowalający dochód, nasze komunikaty reklamowe muszą idealnie wpasowywać się w zapytania potencjalnych klientów. Tylko jak to zrobić, aby wszystko było idealnie ze sobą zsynchronizowane?

Poniżej przedstawiamy krótką listę technik SEO, które przyniosą rezultaty przy odrobinie pracy:

1. Synonimy
- jeżeli zawodowo zajmujesz się pisaniem, lub pracujesz w agencji reklamowej, to codziennie tworzysz spore ilości tekstów. Jestem pewna, że jedną z pierwszych zakładek w Twojej przeglądarce internetowej jest słownik synonimów. Jeżeli tak faktycznie jest, to dobrze wiesz w jaki sposób „oszukać system”. Algorytm też dobrze wie, że jeżeli czegoś szukamy, stoi za tym jakaś konkretna potrzeba. Zdaje sobie także sprawę z tego, że nie zawsze należy podążać słowo w słowo za wyszukiwaną frazą. Warto zwrócić uwagę na synonimy i używać ich podczas wpisywania wyrażeń, które nas interesują. Co najważniejsze, w tym przypadku nie zawęzimy kontekstu, wręcz przeciwnie – nasze wyrażenie nabierze szerszego znaczenia. 

2. Długie frazy
– używanie długich fraz pozwoli Ci na dotarcie do konkretnych odbiorców. Pamiętaj, że ruch na stronie nie jest generowany dzięki ogólnym słowom kluczowym. Najlepszym wyjściem podczas wyszukiwania jest używanie konkretnych grup słów kluczowych, które są nawiązaniem do marki lub tematu. Dlatego warto skupić się na doborze zróżnicowanych, konkretnych słów, nawet w długich frazach. 

3. Marka jako nowa, popularna fraza
– jeżeli chcemy, aby nasza marka była od razu kojarzona z popularnymi frazami, musimy zadbać o to już w perspektywie brandingu. Jeżeli podczas wejścia na rynek wbijesz się do świadomości konsumentów z nazwą produktu lub specyfikacją usługi, zawsze będziesz na wygranej pozycji. Jednak, aby nasza marka była kojarzona, należy podjąć szereg działań marketingowych już na początku jej istnienia. W ten sposób wykraczasz poza SEO i tworzysz nowe trendy w wyszukiwarkach. 

4. Infografiki
– odbiorców najbardziej angażują krótkie treści. Lubią mieć wszystko w jednym miejscu – krótko, zwięźle i na temat. Jednak kolejną rzeczą, która zwiększa odbiór naszych działań w Internecie są infografiki. Warto wymienić ich zalety: są przyjemne dla oka, a umieszczony na nich tekst jest zwięzły i wartościowy, bez zbędnych ceregieli. Nasz mózg podczas codziennego przypływu informacji nie jest w stanie spamiętać wszystkiego. Ponad 90% informacji przetwarzamy przez bodźce wzrokowe, dlatego warto tworzyć i udostępniać infografiki. Na pewno dzięki ich publikacji zwiększymy wskaźnik zaangażowania. 

5. Social media
– nie zapominaj o reklamie w mediach społecznościowych, jest ona o wiele tańsza niż w porównaniu z AdWords. Wiele z nich posiada także możliwość segmentacji reklam np. wg demografii czy słów kluczowych. Dzięki takiemu doprecyzowaniu jesteś w stanie trafić do idealnie dopasowanej grupy odbiorców pod swój biznes. Oczywiście oprócz Facebook'a warto wziąć także pod uwagę inne platformy m.in. Twitter czy Instagram. 

6. Linkowanie zewnętrzne
– linkowanie w prosty sposób daje do zrozumienia robotom wyszukiwarki, że jesteśmy zainteresowani dostarczaniem na swoją stronę wysokiej jakości informacji z wiarygodnych źródeł. Najlepszym wyjściem jest linkowanie od stron, które znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania, a także są postrzegane jako autorytety. Linkuj do witryn, które sobie dobrze radzą, to punkt od którego warto zacząć swoją przygodę z SEO.

 

Warto wziąć pod uwagę, że wymienione przez nas techniki nie przynoszą natychmiastowych rezultatów. Jednakże jeżeli będziemy nad nimi nieustannie pracować, to w dłuższej perspektywie są one gwarantem sukcesu. 

Kryteriów, na podstawie których tworzone są algorytmy na pozycjonowanie stron, są setki. Jednak najważniejsze w tym wszystkim jest pamięć o interesie czytelnika. To powinno być kluczem do sukcesu. Jeżeli Wasze działania nie przynoszą rezultatów, warto zwrócić się o pomoc do profesjonalnej agencji marketingowej, która bez problemu wypozycjonuje Waszą stronę na samą górę w wynikach wyszukiwania.