Blog BlueBrand cover spojna identyfikacja wizualna w firmie marketing

5 powodów dlaczego spójna identyfikacja wizualna w firmie jest ważna

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Zdarzyło Ci się kiedyś rozczarować po zakończeniu współpracy z drukarnią? Ile razy Twoje ulotki i plakaty były jak z dwóch różnych bajek? Nie martw się, to się po prostu czasem zdarza. W tym tekście chcemy przybliżyć Ci rolę spójności oraz wyjaśnić dlaczego jest tak ważna w brandingu.

Zapewne wiele razy słyszałeś, że spójna identyfikacja wizualna firmy to klucz do sukcesu. Identyfikacja wizualna to nic innego, jak zbiór różnego rodzaju symboli. Celem zastosowania tych symboli jest zwiększenie rozpoznawalności firmy na zewnątrz. Inaczej mówiąc: kolory, logo czy inne elementy stają się wyznacznikami przedsiębiorstwa. Ta popularna i skuteczna praktyka stosowana jest przez rzesze marketingowców. 

A oto nasze subiektywne 5 powodów, dlaczego spójna identyfikacja wizualna w firmie jest ważna:

1. WYRÓŻNIENIE 
Większość z nas decyzje podejmuje bardzo szybko. Zatem logo oraz inne elementy wizualne muszą wyróżniać się ponadprzeciętnością. Im szybciej potencjalny klient skojarzy produkt z Twoją firmą – tym lepiej. Dlatego tak ważne jest pierwsze zetknięcie z marką. Potrzebujesz przykładu? Więc czytaj dalej. Spotkanie z klientem, przekazujesz mu swoją wizytówkę. On zapamiętuje kolor logo, szuka informacji na Twój temat w Internecie. Klika w ten wynik, który kojarzy z Twoim firmowym kolorem. Nieprawdopodobne? A jednak – to działa! Dzięki idealnie stworzonej identyfikacji wizualnej łatwiej jest też ją zapamiętać. 

2. DOBRE WRAŻENIE 
Wzrok to obecnie najbardziej wykorzystywany przez nas zmysł. Nie od dziś mówi się, że najpierw jemy oczami. Tak samo można powiedzieć o sprzedaży. Najpierw kupujemy oczami. To, jak wygląda produkt, z jakich elementów składa się jego opakowanie, to tylko dwie cechy, na które zwraca uwagę większość kupujących. Dzięki idealnie spersonalizowanej i spójnej identyfikacji, firma wzbudza zaufanie. Na tak mocnych podstawach każde przedsiębiorstwo jest w stanie zbudować trwały wizerunek. 

3. ROZPOZNAWALNOŚĆ  
Projektując stronę internetową, ulotkę reklamową, roll up czy wizytówkę musimy zadbać o identyczne elementy je łączące (np. kolor, logo, styl). Spróbuj sprawić, aby elementy identyfikacji wizualnej były kolejnymi „częściami układanki”. Jeżeli będą one do siebie pasowały, klient natychmiast będzie w stanie zweryfikować nie tylko wiarygodność, lecz także profesjonalizm firmy. 

4. ZAUFANIE 
Wiadome jest, że bardziej ufamy rzeczom, które znamy. Często także opieramy się na opiniach bliskich nam osób. Wiele razy powielana nazwa firmy zostaje w naszej pamięci i buduje silne przywiązanie do marki. Logo, które jest częściej obserwowane, odbierane jest jako bardziej wiarygodne. 

5. OSZCZĘDNOŚCI 
Oszczędzamy nie tylko pieniądze ale także czas. Posiadając dobrze skonstruowaną identyfikację wizualną jesteś w stanie łatwo i szybko przygotować projekty do grafik użytkowych. Nie tracisz pieniędzy na kolejne projekty, które w żaden sposób nie pasują do wizerunku Twojej firmy. Identyfikacja wizualna to inwestycja na przyszłość. 

Myślę, że można wymienić jeszcze kilka plusów posiadania spersonalizowanej identyfikacji wizualnej. Jednak musisz pamiętać, że jest to inwestycja na przyszłość. A czy Twoje elementy wizualne są spójne? Może potrzebujesz rebrandingu w swojej firmie? Nasza agencja służy pomocą. Napisz do nas, na pewno znajdziemy świetny pomysł na wzmocnienie wizerunku Twojej firmy. 

 

Powiązane wpisy

- CASE STUDY: 5 prostych trików, aby Twój post na Facebooku konwertował lepiej
- Czarna strona social media, o której nie mówią Ci marketerzy
- 7 prostych powodów dlaczego social media mogą przerażać bardziej niż Kim Kardashian
- 7 Powodów, dla których Social Media Nie Sprzedają
- Ech, Ten Hejt
- 3 Podstawowe Zasady Budowania Marki Osobistej w Social Media Sprawdzone Przez Moich Klientów
- 10 stron z których możesz pobrać bezpłatne zdjęcia do swoich projektów
- 6 skutecznych podpowiedzi jak mądrze odpowiadać na komentarze fanów w mediach społecznościowych