Blog BlueBrand cover dlaczego social media nie sprzedaja marketing

7 Powodów, dla których Social Media Nie Sprzedają

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Z każdej (internetowej) strony dumnie wybrzmiewa hasło: zarabiaj w social media. Zacznij się w nich pojawiać i sprzedawać... No i wchodzisz...

Zakładasz konto na Facebooku, Instagramie, Twitterze, ufff... Do tego YouTube, Snapchat, Pinterest... ILE JESZCZE? Zmęczony i wkurzony próbujesz ogarnąć tą olbrzymią ilość, przypominając sobie ostatkiem sił o dobrym wujku Google i jego Google+. Przebrnąłeś przez fazę pierwszą. Grafiki dumnie prężą się na Twoich profilach, oznajmiając znajomym i nieznajomym, jaką to niezwykłą ofertę masz dla nich... I co? Na Twoim koncie wciąż ZERO?

Blue Brand 7 Powodów, dla których Social Media Nie SprzedająTeraz nawet już nie jesteś wkurzony, że straciłeś czas. W swój biznes też musiałeś na początku zainwestować, a więc ten czas traktujesz jak inwestycję. Przypominasz sobie, że rozpoczynając życie przedsiębiorcy, musiałeś się sporo uczyć. Zatem, chcąc wreszcie wyciągnąć chociaż złotówkę, rozglądasz się za internetowymi guru. Najpierw korzystasz z bezpłatnych live'ów i webinarów Marcina Osmana, Michała Zwierza, Ariadny Wiczling, Joanny Ceplin... Dostajesz tyle wartościowej wiedzy, że padasz pod jej nadmiarem... Notatki (prawda, że je robisz?) zawierają słowa, których chwilę po skończonym wykładzie, nie rozumiesz...

Próbujesz zatem jedną rzecz wziąć od Osmana, inną od Zwierza, a jeszcze inną od pań: Wiczling i Ceplin... Robisz miks, wierząc, że właśnie otworzyłeś strumień generujący potok pieniędzy... Mija tydzień, dwa, miesiąc. Dalej NIC.

Kurczę, teraz to już jesteś wściekły. Sprzedajesz. Cały czas sprzedajesz. I nie zarabiasz... Na Twoich profilach pojawia się jakiś osobowy ruch, ale nikt nie chce kupować. Przecież miałeś nie nadążyć liczyć pieniędzy. Po dwóch miesiącach już wiesz: social media nie sprzedają!!! Wszyscy kłamią, że można przez nie zarabiać pieniądze!!!

Mija kolejny miesiąc, no może dwa tym razem. Powoli zaczynają opadać Twoje negatywne emocje. Dajesz sobie jeszcze jedną szansę. Teraz chcesz spróbować nowej drogi. Przypominasz sobie, że w swoim biznesie offline sporo działań outsourcingujesz. Robisz przegląd firm, które prowadzą działania w internecie. Tak trafiasz do mnie...

Siadamy. Prawie jak na przysłowiowej sofie u psychologa, opowiadasz mi, jakie działania dotychczas podjąłeś i jakie masz z nich efekty. Dopytuję co chciałbyś osiągnąć. Proszę, abyś dokładnie opisał mi swoich klientów. Dziwisz się, że ja również uczę się od Marcina Osmana, Michała Zwierza, Ariadny Wiczling, Joanny Ceplin. Jesteś zaskoczony, że moje wnioski są inne niż Twoje. A już najmocniej wzdychasz, gdy podaję Ci swoje przykłady sprzedażowe...

Zatem dlaczego social media nie sprzedają:

1. Koncentrujesz się na zbyt wielu kanałach komunikacji i w każdym chcesz być maksymalnie obecny. Wybierz na przykład Facebooka i Instagram i przez dłuższy czas systematycznie publikuj tylko w tych portalach.

2. Z powyższym związane jest i to, że nie możesz we wszystkich miejscach publikować tak samo wartościowych tekstów, a więc ich jakość jest niska.

3. Nie rozumiesz różnic między poszczególnymi kanałami. Na przykład Instagram to zdjęcia, YouTube – video. Facebook łączy treść ze zdjęciami, video i coraz popularniejszą funkcją live'ów.

4. Tylko publikujesz, zamiast również włączać się do dyskusji i zapraszać do niej innych. Ludzie kupują od ludzi. Jeśli będziesz pomagał im rozwiązywać ich problemy, w końcu kupią i od Ciebie.

5. Skaczesz z tematu na temat, zamiast budować spójny wizerunek. Dokonaj wyboru tematów i zaplanuj ich publikację. To naprawdę ważne, żeby nic głupiego nie ściągnęło Cię z drogi, którą obrałeś. A zatem zdjęcia u cioci na imieninach naprawdę nie wchodzą w rachubę – no, chyba, że mają być z bardzo wartościowym komentarzem dla Twojej grupy odbiorców.

6. Posiłkujesz się zbyt dużą ilością informacji od różnych specjalistów marketingu w social media. Jak rozpocząłeś słuchać Osmana, to kup jego kurs i zrób wszystko, co on przygotował. Zobaczysz, że efekt przyjdzie. Oczywiście, to samo dotyczy pozostałych osób, które wymieniłam w tym tekście.

7. I na koniec – to prawda: social media nie sprzedają, TY SPRZEDAJESZ!!! Social media budują Twój wizerunek, tworzą zasięg. Jeśli zwiększa się Twoja ilość subskrybentów, zwiększa się szansa na Twoją sprzedaż.

Ufff. Dziękuję Ci :) Dobrnęliśmy do końca. Dzięki naszemu wspólnemu doświadczeniu budujesz swoją markę, a ja mogłam napisać ten tekst. A zatem, jeśli i dla Ciebie jest on wartościowy, proszę – udostępnij go na swoim profilu. Wierzę, że jest jeszcze kilka osób, którym może on pomóc w zarobieniu pierwszej złotówki. 

 

Powiązane wpisy:

- CASE STUDY: 5 prostych trików, aby Twój post na Facebooku konwertował lepiej
- Czarna strona social media, o której nie mówią Ci marketerzy
- 7 prostych powodów dlaczego social media mogą przerażać bardziej niż Kim Kardashian
- Ech, Ten Hejt
- 3 Podstawowe Zasady Budowania Marki Osobistej w Social Media Sprawdzone Przez Moich Klientów
- 10 stron z których możesz pobrać bezpłatne zdjęcia do swoich projektów
- 6 skutecznych podpowiedzi jak mądrze odpowiadać na komentarze fanów w mediach społecznościowych