zasady stosowania real time marketing reklama

3 istotne zasady stosowania real time marketing w social media

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wszyscy kochamy social media. Zastanawialiście się kiedyś za co? Myślę, że każdy z nas odnajdzie inny powód, dla którego lubi przebywać w Internecie. Jednak wydaje mi się, że z biegiem czasu stajemy się coraz bardziej wybrednymi odbiorcami. Większość użytkowników treści w mediach społecznościowych przegląda wybiórczo. Ciężko jest nam skupić wzrok i poświęcić czas na dłużej niż chwilę.

W ciągu ostatnich lat Real Time Marketing robi ogromne boom w agencjach marketingowych i reklamowych. RTM to powszechne zjawisko, jednak zapewne większość z nas nie zdaje sobie sprawy, że ten post, ta reklama to właśnie real time marketing. Szybka reakcja w mediach społecznościowych na aktualne ważne wydarzenia – to RTM. Co najważniejsze - ma być zabawnie i nie może wiać nudą! 

Ok, wiesz już, co to real time marketing. Teraz zapewne zastanawiasz się, skąd brać inspiracje do tworzenia postów „na czasie”? Przede wszystkim musisz śledzić bieżące wydarzenia. Oglądaj „wylęgarnie memów”, kontroluj wpisy największych agencji marketingowych i domów mediowych. Lecz nie skupiaj się tylko i wyłącznie na przekazach w mediach społecznościowych. Wyjdź do ludzi, porozmawiaj z nimi. Posłuchaj o czym aktualnie rozmawiają – to także dobry sposób na odkrycie tematu na czasie.

Poniżej przekażemy Ci trzy zasady jakimi warto się kierować podczas tworzenia postów charakteryzujących się real time marketing'iem. 

1. Czas
A przede wszystkim jego wyczucie. Zapewne znasz takie stwierdzenie, że każdy wielokrotnie opowiedziany dowcip przestaje być śmieszny. Identycznie jest z informacjami. Jeżeli dany przekaz powtórzy przed nami masa profili nasz post nie wzbudzi zainteresowania odbiorców, lecz delikatnie mówiąc, wkurzy. Warto także potrafić rozgraniczyć wydarzenia, które „mają swój czas” w Internecie. Dlaczego? Ponieważ niektóre z nich pojawiają się cyklicznie i za każdym razem budujemy wpisy, które można nazwać „odgrzewanym kotletem” i zawsze nas to w jakiś sposób bawi (np. żarty po meczach reprezentacji Polski). A także te unikatowe, które pojawiają się rzadko, ale powodują niemałe poruszenie w mediach społecznościowych (DecoMorreno). 

2. Wybór wydarzenia
Niestety nie każde wydarzenie będzie idealnie pasować do stworzenia przekazu RTM czy promowania konkretnej marki. Wszystko zależy od Twojej grupy docelowej. Każda rządzi się w swoimi prawami. Wydarzenie, które w jednej będzie głęboko komentowane, w drugiej obejdzie się bez echa. Jeżeli dobrze znasz swoich odbiorców będziesz w stanie wybrać idealne dla siebie zjawisko. Jednak warto także pamiętać, że istnieją takie wydarzenia, z których nie powinno się tworzyć materiałów o tak ogromnym zasięgu. Mogą być one krzywdzące nie tylko dla autorów, lecz także dla konkretnych odbiorców. Właśnie wtedy promocja naszej marki może pójść w zupełnie inną stronę.

3. Wirusowość
Idealnie wykorzystana aktualna popularność konkretnego zjawiska daje świetne efekty marketingowe i promocyjne przy zerowych kosztach. Musisz o tym wiedzieć. Szybka reakcja na wydarzenia jest wstanie stworzyć materiał content marketingowy, który dotrze do ogromnego grona odbiorców. „Wirusowość” wpisu polega na tym, że jego odbiorcy angażują się w przekazaną im treść. Czyli mając na myśli media społecznościowe – lajkują, retweetują czy udostępniają. Dzięki właśnie takim działaniom przekaz staje się coraz bardziej popularny i „wirusowy” - obejmuje większą ilość odbiorców. 

Umiejętność budowania nie tyle poprawnych, co interesujących komunikatów niebywale wpływa na postrzeganie marki. Dlatego czasami warto zaryzykować i stworzyć post w oparciu o zasadę real time marketing'u. Jednak należy pamiętać, aby stworzony przez nas komunikat był intrygujący i kreatywny. Użytkownicy mediów społecznościowych to wybredne istoty. Nie zadowolą się one byle jakim przekazem. Niestety, ale w obecnych czasach na zainteresowanie trzeba zasłużyć. 

Real time marketing to niebywały rodzaj promocji. Jest to idealna szansa dla marek, które dzięki „szałowi” na konkretny komunikat mogą stworzyć sobie bezpłatną kampanię reklamową. Wystarczy tylko szybko zadziałać, tu liczy się czas! Warto próbować, to nas nic nie kosztuje, a tak naprawdę możemy zyskać oddanie użytkowników i ich zaangażowanie w naszą markę. 

 

Powiązane wpisy:

- Czarna strona social media, o której nie mówią Ci marketerzy
- 3 Podstawowe Zasady Budowania Marki Osobistej w Social Media Sprawdzone Przez Moich Klientów
- Etapy powstawania strony internetowej
- 5 korzyści reklamy na przystankach
- 6 razy P, czyli projektowanie graficzne w 6 krokach dla laików
- 7 kluczowych błędów w kontakcie klienta z grafikiem komputerowym
- 5 cech dobrego hasła reklamowego