Blog BlueBrand cover tracisz pieniadze bez mediow spolecznosciowych marketing

UWAGA! Tracisz pieniądze nie używając mediów społecznościowych!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Media społecznościowe opanowały świat, opanowały praktycznie każdą dziedzinę naszego życia. Wiele z nas jest bez przerwy online. Powoli zaczyna się także mówić o zanikaniu zjawiska offline. Dawne działania w Internecie opierające się na posiadaniu i aktualizowaniu stron internetowych, powoli odchodzą do lamusa. Wolimy krótką informację zamieszczoną m.in. na Facebooku. Jest to wygodniejsze, bo przecież łatwiej, a przede wszystkim szybciej, uruchomić aplikację na naszym smartphonie niż włączać przeglądarkę i korzystać z wyszukiwarki w poszukiwaniu konkretnych informacji. Świat nieustannie pędzi do przodu, a my poszukujemy takich informacji, które odnajdziemy w szybki i prosty sposób. 

Firmy, które planują rozpocząć promocję w social media, powinny także zmienić swoje myślenie dotyczące komunikacji. W Internecie przekaz nie jest już jednostronnym komunikatem, otwiera się na dialog. Marketing internetowy jest obecnie bezcennym wsparciem. Reklamy w internecie, dzięki swoim zasięgom, są w stanie dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców. Dlaczego taka forma promocji jest obecnie atrakcyjniejsza niż billboardy i ulotki? Na przykład z racji tego, że informacje udostępniane w Internecie mają praktycznie nieograniczony zasięg publiczny, dawniejsze formy reklamy są skoncentrowane na lokalne grono odbiorców. 

Aktualnie media społecznościowe dają nam ogromny wachlarz narzędzi, dzięki którym możemy sukcesywnie promować m.in. swoje usługi. Jednym z najważniejszych działań w mediach społecznościowych jest dbanie o wizerunek. Social media dają nam możliwość monitorowania tego, co na nasz temat mówią klienci, jesteśmy także w stanie szybko zareagować w sytuacjach kryzysowych. To właśnie dzięki tak szybkim reakcjom budujemy pozytywny wizerunek firmy, a także wzbudzić szacunek i zaufanie u potencjalnych klientów. Dzięki posiadaniu profilu w mediach społecznościowych jesteśmy w stanie nie tylko zbliżyć się do naszych odbiorców np. za pomocą udostępniania zdjęć pokazujących firmę z prywatnej strony czy wchodząc w dialog z naszymi fanami. 

Jednym z najpowszechniejszych i najczęściej wykorzystywanych do promocji portali społecznościowych jest Facebook. Tworząc profil swojej marki warto skorzystać z tych udogodnień, które posiada w swoim zapleczu. Publikując różnorodne posty dotyczące aktywności Twojej firmy, przy pomocy statystyk fanpage'a jesteś w stanie sprawdzić co najmniej kilka istotnych kwestii. Pewnie twierdzisz, że piszę tak tylko dlatego, że jestem zwolennikiem social media. Otóż nie, Facebook daje Ci możliwość sprawdzenia wielu parametrów, które w ogromnym stopniu mogą wpłynąć na kwestie finansowe. Wystarczy tylko dokładnie przeanalizować statystyki. Warto zwracać uwagę na informacje dotyczące postów, to właśnie w tym miejscu odnajdziesz istotne informacje o swoich klientach – kiedy są w Internecie, który z Twoich postów przyciąga odbiorców w wieku 18-24, a kiedy osoby 40+, czy więcej jest kobiet czy mężczyzn podążających za Twoimi treściami. To właśnie taka wiedza pomoże Ci wybrać grupę docelową dla postu, który dzięki takim informacjom stanie się także reklamą. 

Jednak sukces zagwarantuje Ci kilka czynników. Samo śledzenie postów oczywiście będzie przynosiło jakieś korzyści, jednak aby nieustannie nasza marka rosła w siłę, należy wiedzieć, co należy robić, gdzie i w jakim celu. Kolejnym ważnym czynnikiem jest śledzenie trendów obecnie panujących na rynku i wdrażanie ich do swojego planu reklamowego. Śledząc trendy nie możesz zapominać także o badaniach rynku i konkurencji. Dzięki mediom społecznościowym możesz obserwować i analizować poczynania konkurentów, a następnie zająć się promocją własnych usług w sposób bardziej efektywny. Pamiętaj także, poprawnie skonstruowany komunikat przyciągnie do Ciebie większą ilość odbiorców – zadbaj o to! 

W Internecie istnieje wiele portali społecznościowych. Niezależnie który z nich wybierzemy do promocji naszej firmy, warto pamiętać o tym, że największe korzyści przynosi targetowanie treści. Pamiętaj, że poprawnie skonstruowany komunikat przyciągnie do Ciebie większą ilość odbiorców – zadbaj o to! 

Nadal twierdzisz, że zaistnienie ze swoją marką w social media to tylko i wyłącznie znak czasu? Mam jednak nadzieję, że udało mi się zmienić Twój pogląd na temat social mediów, a także na kwestie związane z promocją i reklamą w Internecie. 

Czy teraz jesteś już pewny, że chcesz zacząć działania marketingowe w mediach społecznościowych? Skontaktuj się z nami, jesteśmy agencją, która pomoże Ci zareklamować firmę w Internecie, a także zdobyć doświadczenie w kwestiach związanymi w social media. Masz jakieś pytania? Zapraszamy do kontaktu.