seo, strategia marketingowa, agencja marketingowa Blue Brand Warszawa

Czym jest SEO?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Czy wiesz, że budując różnego rodzaju treści w Internecie, jesteś w stanie efektywnie to wykorzystywać w promocji swojej marki? Działania te nie wymagają od Ciebie wkładu finansowego. Jedyne czego potrzebujesz to wiedza i kreatywność. Tylko tyle, albo aż tyle. 

czym jest seo, Search Engine Optimazion, BlueBrand_pl, agencja marketingowa WarszawaSEO czyli Search Engine Optimization to pozycjonowanie stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Śmiało można stwierdzić, że działania oparte o SEO to taki... marketing internetowy. Jednak jest to długofalowe przedsięwzięcie, którego efekty są najczęściej widoczne dopiero po kilku tygodniach, a czasem zdarza się tak, że dopiero po miesiącach. Zadania optymalizacji SEO to po prostu zastosowanie odpowiednich praktyk – identycznie jak w marketingu. Obieramy sobie cel, który chcemy osiągnąć. Jednak, aby wszystko poszło zgodnie z planem, należy przestrzegać zasad, które odpowiadają za pozycjonowanie stron internetowych. 

Cele SEO to przede wszystkim: zdobywanie jak najlepszych pozycji dla konkretnych słów kluczowych, co za tym idzie także generowanie jak największej ilości wejść użytkowników na stronę, a także zwiększanie widoczności marki w wynikach wyszukiwania. Jeżeli zrealizujemy cele osiągamy także efekty, którymi są przede wszystkim większe zyski ze sprzedaży usług, a nasza marka staje się bardziej rozpoznawalna. 

Działania SEO możemy podzielić na te – on-site i off-site. Już sama znajomość angielskiego może nam zarysować pewną wizję na temat konkretnych praktyk. SEO on-site, czyli działania na stronie internetowej. Wiążą się z przygotowaniem strony internetowej pod robota wyszukiwarki. Najprościej mówiąc chodzi tu o „wnętrze” konkretnej strony (jeżeli można tak to ująć). Wszystko musi wtedy współgrać: od treści, poprzez strukturę strony aż do fraz kluczowych. Poprawna optymalizacja poszczególnych części składowych strony pozwoli na lepsze statystyki w wynikach wyszukiwania. Typ off-site, czyli działania poza docelową witryną, to wzmocnienie siły danego serwisu, a także jego słów kluczowych. Działania te jednak odbywają się poza samą stroną. To tzw. kupowanie linków w ramach promowania reklamowanych treści, które de facto jest praktyką niedozwoloną. 

Co jest wykorzystywane w pozycjonowaniu? Przede wszystkim algorytm wyszukiwarek. Wgłębiając się w ten temat na pewno poznacie szereg nowych algorytmów, które mają bezpośredni wpływ na ustalanie rangi strony czy weryfikacji już tych istniejących. Dużą rolę w pozycjonowaniu odgrywają także portale społecznościowe. Tutaj możemy wyróżnić - white hat SEO i black hat SEO. Pierwsze z nich obejmuje najczęściej: wymianę linków, optymalizację strony (z dopasowaniem działań pod użytkowników), a także treści, które będą przydatne dla użytkowników. Działania, które można przyporządkować do black hat SEO to przede wszystkim: spamowanie for internetowych, tworzenie takich treści, które są skierowane tylko i wyłącznie do wyszukiwarek i wielokrotne powtarzanie słów kluczowych. Niestety te zabiegi są niedozwolone, a także skutkują obniżeniem pozycji strony w rankingach. Czasami zdarza się także, że wyszukiwarka blokuje adres danej strony. 

Zatem jakie treści należy umieszczać na naszych witrynach internetowych, aby znajdować się na samej górze w wyszukiwarkach? 

OBSZERNE
– podczas mojego pierwszego zetknięcia z SEO byłam trochę zdziwiona, że bardziej pożądane są dłuższe teksty. Nie tylko z tego względu, że Internet i media społecznościowe nie lubią elaboratów. Myślałam także, że algorytmom łatwiej jest „działać” na krótszych tekstach. Jednak należy unikać krótkich wypowiedzi, składających się z kilku zdań. Warto szczegółowo i wyczerpująco opisywać swoje usługi. W takim przypadku zadowolenie po stronie klienta będzie podwójne, bo dokładnie zapozna się z Twoimi usługami, a roboty wyszukiwarki uznają witrynę za bardziej wartościową, 

ORYGINALNE
– po raz kolejny musisz postawić na kreatywność. Nie kopiuj treści od innych. Postaw na świeżość i staraj się o jak najlepszą reklamę dla swojej marki. Oczywiście nikt nie broni Ci szukać inspiracji u największych firm. Jest to idealny sposób na naukę „życia w Internecie”. Możesz odtwarzać, jednak nie w formie 1:1,  

BOGATE W SŁOWA KLUCZOWE
– to właśnie ich należy używać na danej stronie internetowej. Jednak nie warto robić tego na siłę. Zawsze ciekawą alternatywą jest używanie synonimów danych słów. Wygląda to o wiele naturalniej niż teksty wręcz przesiąknięte słowami kluczowymi, 

UROZMAICONE
– niestety uwagi użytkownika nie przyciągniesz blokiem tekstu. Każdy potrzebuje urozmaiceń. Dobieraj do tekstu dobrej jakości zdjęcia, interesujące grafiki. Jeżeli posiadasz długie teksty je także staraj się urozmaicać. Używaj kursywy, pogrubienia czy rozstrzelania tekstu. To zaciekawi odbiorcę, 

SPÓJNE 
– tworząc długie teksty na stronę internetową warto budować je w taki sposób, aby odbiorca wiedział, co w danym tekście jest tytułem, podtytułem, nagłówkiem czy główną treścią. Warto zatem stosować znaczniki HTML, które pomagają określić strukturę tekstu. 

SEO jest to obecnie dość popularne zjawisko. Wraz z powstaniem wyszukiwarek internetowych powstało także pozycjonowanie stron. Twórcy witryn internetowych wręcz marzyli o tym, aby ich strony pojawiały się na pierwszych miejscach w wyszukiwarkach. Aktualnie każdy freak internetowy wie, że bez tych działań nie będzie w stanie wypromować swojej marki, a także uzyskać zadowalających wyników sprzedażowych. Dlatego warto zapoznać się z algorytmami, słowami kluczowymi i innym elementami, które pomogą nam nie tylko w stworzeniu atrakcyjnych przekazów, lecz także w uzyskiwaniu wysokich rankingów w wyszukiwarkach. 

 

 

Powiązane wpisy:

- Czarna strona social media, o której nie mówią Ci marketerzy
- Etapy powstawania strony internetowej
- 5 korzyści reklamy na przystankach
- 7 kluczowych błędów w kontakcie klienta z grafikiem komputerowym
- 4 szokujące porady marketingowe, które sprawią, że będziesz lepszy w łóżku
- 5 cech dobrego hasła reklamowego
- Słowa kluczowe – jak, gdzie, dlaczego i po co?