Blog BlueBrand cover co musze wiedziec przed powstaniem strony internetowej marketing social media

5 istotnych rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim założysz własną stronę internetową

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Zastanawiasz się nad założeniem własnej firmy, a może piszesz do szuflady i w końcu chciałbyś pokazać swoje teksty szerszemu gronu odbiorców? W dobie interaktywności jedną z najlepszych form komunikacji z odbiorcami są media, do których należy także Internet. Zaś każda profesjonalna i nowoczesna firma na rynku powinna posiadać własną stronę internetową. Zakładając ją, zwiększamy możliwości kontaktu z potencjalnym klientem. Warto dodać, że jest to jedna z najtańszych form reklamy i promocji. 

Jednak zanim zdecydujemy się na założenie własnej strony www należy wziąć pod uwagę kilka aspektów.

1. Cel – na początku przede wszystkim powinniśmy znaleźć odpowiedź na pytanie,  w jakim celu tworzymy własną stronę internetową oraz co chcemy osiągnąć poprzez jej posiadanie. Niewątpliwie odpowiedź na te pytania stricte związana jest ze specyfikacją naszej firmy. Jeżeli poprawnie ustalimy cel istnienia oraz zwrócimy uwagę na najważniejsze aspekty jej budowy, nie chodzi tu tylko o szatę graficzną lecz także o treści, które idealnie odzwierciedlą to, co chcemy przekazać oraz poprawnie wyznaczymy grupę docelową, nasza strona na pewno będzie idealną  formą komunikacji z naszymi klientami.

2. Domena  –  domena internetowa to inaczej nazwa strony www, która składa się z dwóch części: nazwy głównej oraz końcówki np.: .pl, com.pl, itd. Wybierając nazwę dla naszej strony warto zadbać aby była ona związana z marką, którą zamierzamy kreować. Zatem dobra domena powinna być przede wszystkim: krótka, łatwa do zapamiętania, a także spersonalizowana z nazwą firmy. Domena i nazwa firmy nie muszą być takie same, jednak zaleca się, aby posiadały elementy wspólne.

3. Hosting – czyli jeden z ważniejszych elementów, który pomaga odnieść sukces w Internecie. Hosting to nic innego jak miejsce w przestrzeni internetowej, w którym „parkuje” nasza strony www. Wybierając dostawcę usług sieciowych warto prześledzić rynek obraz obowiązujące w nim trendy. Dobry hosting powinien charakteryzować się szybkim wgrywaniem stron, przyjemnym interfejsem oraz brakiem awarii. To właśnie dzięki takiemu dostawcy naszych usług będziemy w stanie pozyskać, a także zatrzymać przy sobie klienta.

4. Konkurencja – należy pamiętać o tym, że nasza strona nie będzie jedyną witryną promującą konkretne treści, zatem powinniśmy systematycznie monitorować działania konkurencji, aby szybciej reagować na rynkowe zmiany marketingowe. 

5. E-marketing  – nie od dziś wiadomo, że Internet rządzi się swoimi prawami. Więc jeżeli twierdzisz, że prowadzenie strony internetowej tylko w niewielkim stopniu różni się od fizycznego biznesu – jesteś w błędzie. Marketing internetowy służy przede wszystkim do pozyskiwania nowych klientów. Warto zatem oprzeć swoją wiedzę o literaturę fachową, która pomoże nam interpretować dane związane z działaniami reklamowymi. 

 

Posiadając teoretyczną wiedzę nt. kilku najistotniejszych aspektów dotyczących budowania  stron www warto zapamiętać, że posiadanie własnej strony internetowej to inwestycja w przyszłość. Budowanie strony nie kończy się na nadaniu jej nazwy czy utworzeniu interfejsu. To dopiero początek.... teraz potrzeba dużo systematyczności, cierpliwości oraz zapału, aby nasze działania przyciągnęły odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. 

 

Powiązane wpisy:

- CASE STUDY: 5 prostych trików, aby Twój post na Facebooku konwertował lepiej
- Czarna strona social media, o której nie mówią Ci marketerzy
- 7 Powodów, dla których Social Media Nie Sprzedają
- 3 Podstawowe Zasady Budowania Marki Osobistej w Social Media Sprawdzone Przez Moich Klientów
- 10 stron z których możesz pobrać bezpłatne zdjęcia do swoich projektów
- 6 skutecznych podpowiedzi jak mądrze odpowiadać na komentarze fanów w mediach społecznościowych
- Etapy powstawania strony internetowej