STRATEGIE MARKETINGOWE

Czy naprawdę stać Cię na to, żeby nie posiadać strategii marketingowej?
Czy stać Cię na spontaniczne i nieprzemyślane działania?
Czy raczej wolisz dokładnie określić priorytety i zadania niezbędne przy promocji Twojej marki?

Strategia marketingowa to zespół jasno określonych działań i zasad postępowania, które przedsiębiorstwo musi spełniać, aby efektywnie prowadzić swoją działalność i osiągnąć maksymalizację zysku.

Badania pokazują, że jedynie 27% firm, które ma stworzoną strategię marketingową, konsekwentnie ją wdraża. Jak myślisz: gdzie jest dzisiaj 73% przedsiębiorstw, które odpuściły realizację założonych działań?

Tworzymy strategie marketingowe dla osób, firm, produktów i usług. Zobacz, najbardziej wartościowa marka świata – APPLE, sama ma bardzo mocny swój wizerunek firmowy. Do tego jej renoma była wsparta personal brandingiem Steve Jobs’a, zaś każdy produkt również posiada własną koncepcję marketingową. Ucz się od najlepszych na świecie. Oni wiedzą, że inwestycja w marketing to dobra inwestycja.

Wybierz rodzaj strategii,
który jest najlepszy dla Ciebie

PERSONAL BRANDING

I Ty możesz mieć markę osobistą, która będzie błyszczeć, wspierając rozwój Twojego biznesu i Twojej kariery.

Budujemy wizerunek oparty o wartości i Twoją życiową misję, korzystając z Twoich mocnych stron. Pragniemy, żebyś był autentyczny, a Twoja marka spójna wewnętrznie.

MARKA FIRMOWA

Firmy stają przed wyzwaniem zakomunikowania swojej wartości na tle bardzo nasyconego rynku. Marka firmowa konieczna jest, gdy chcesz zdobyć dodatkowe punkty w trakcie negocjacji, ale również wówczas, kiedy chcesz pozyskać najlepszych pracowników i współpracowników. Twoja firma powinna być gwiazdą, której blask przyciąga innych.

MARKA PRODUKTÓW I USŁUG

Tak, jak tworzymy strategie marketingowe dla osób i firm, tak samo powinniśmy pomyśleć o stworzeniu brandu dla produktów i usług. Istnieją one w strukturze firmy, ale błyszczą własnym blaskiem. Pomożemy Tobie ten blask pokazać innym, Twoim klientom.

Każda marka ma swoją opowieść

Czy chcesz, aby Twoja marka stała się bliższa sercu odbiorcy?
Za Tobą i Twoją firmą stoi historia.
Spowodujemy, że poruszy ona emocje potencjalnych klientów.
Użyjemy mocy historii, aby zbudować zaufanie.
Jakie są zatem podstawy budowania Twojej Unique Story Proposition?

    Mit założycielski

    To historia o tym, jak powstała firma. Prezentowane są okoliczności i motywacja założyciela. Przypomnij sobie chociażby historię Apple czy Google, których początek był w przysłowiowym „garażu”. W Brand Story opartym na micie założycielskim, ważne jest wydobycie nietuzinkowego szczegółu, który spowoduje, że odbiorca zacznie reagować emocjonanie.

    Historia produktu

    Brand story może także stać się historia produktu. Największy potencjał mają produkty o długiej, bogatej tradycji, związane ze swego rodzaju rytuałami, symbolizujące duchową przemianę, czy użytkowane przez sławną osobę.
    Świetny przykład stanowi sławna, i najdroższa na świecie, torebka Birkin. Jak głosi anegdota, nazwa modelu miała swój początek w przypadkowym spotkaniu prezesa Hermesa ze słynną aktorką. Pan Dumas siedział w samolocie z Paryża do Londynu naprzeciwko Jane Birkin. Wtedy zawartość jej słomkowego koszyka wypadła z szafki bagażowej. Zdarzenie zapoczątkowało dyskusję o idealnych skórzanych torbach i pomysł na projekt słynnej Birkinki.

    Historia lidera

    Do tworzenia historii marki często też jest wykorzystywana historia osobista jej założyciela. Na niej oparto chociażby przekaz KFC. Mimo, że początki Harlanda Sandersa nie były łatwe, jego upór w odniesieniu sukcesu był silniejszy. W wieku 62 lat Harland był bankrutem, ale wierzył w swój tajemny przepis na panierkę kurczaka. Zjeździł cały stan Kentucky i oferował swój przepis restauratorom. Dopiero w wieku 74 lat Sanders odsprzedał swój udział za dwa miliony dolarów przedsiębiorstwu gastronomicznemu KFC, które zachowało po dzień dzisiejszy jego logo – mile uśmiechniętą twarz w okularach z charakterystyczną szpicbródką.

    Opowieść o porażce

    Rzadko w brand story wykorzystywany jest kryzys. Jednak umiejętnie opowiedziana historia o porażce może zdziałać naprawdę dużo dobrego. Przykładem jest sieć amerykańskich pizzeri Domino’s. Kiedy pojawiły się zarzuty, że pizza od nich nie ma smaku lub smakuje jak z kartonu, wóczas postanowiono te trudne chwile wykorzystać do zmiany na lepsze. Kryzys był podstawą do cudownej przemiany: powstania nowych recpetur i podniesienia jakości pizzy.

    Najlepsze marki są budowane na wielkich historiach.

    Ian Rowden, Dyrektor ds. Marketingu Virgin Group

    FAQ

    Co powinno być pierwsze: logo czy strategia marketingowa?

    Na to pytanie odpowiedź jest jedna: zawsze strategia marketingowa powinna być pierwsza. Logo, identyfikacja wizualna, działania w Internecie powinny być elementem przemyślanych działań, a je porządkuje strategia.
    Jeśli każdy element komunikacji swojej marki robisz spontanicznie, bo akurat taki masz pomysł, a do tego jeszcze korzystasz z usług wielu firm reklamowych, to możesz być pewien, że w Twoich działaniach odbiorcy będą widzieć chaos. W dodatku stracisz wielu klientów, którzy przy zmienionym tonie komunikacji będą od Ciebie odchodzić.
    Jeśli chcesz wiedzieć więcej o planowaniu i realizacji strategii marketingowej – zapraszamy do kontaktu z nami.

    Co może dać mojej firmie strategia marketingowa?

    Strategia marketingowa uporządkuje działania Twojej firmy. Spowoduje, że będą one planowo realizowane, a nie pod wpływem impulsu. To kierunek, w którym Twój biznes powinien podążać.
    Aby Twoja firma przynosiła zadowalające dochody, wszystkie działania marketingowe muszą być sprawnie koordynowane. Powinny one być spójne, żeby dobrze reprezentować Twoją markę.

    Kiedy warto korzystać z budowania marki osobistej?

    Z naszego doświadczenia wynika, że moment, kiedy chcemy budować personal branding jest różny. Najczęściej jednak dotyczy sytuacji zmiany: pracy, życia osobistego, przekonań czy wartości oraz osób, które są uważane za ekspertów w danej branży.
    Wówczas osoba kontaktuje się z naszą firmą, aby w sposób przemyślany i strategiczny ustalić, jakie działania brandignowe i marketingowe należy wdrożyć, aby jej obraz w oczach odbiorców był jak najlepszy.
    Zawsze pracujemy w opraciu o system wartości oraz misję życiową naszego klienta.
    Jeśli uważasz, że jesteś w momencie, kiedy marka osobista dodatkowo wzmocni Twoje działania – zapraszamy do kontaktu z nami.

    Ile kosztuje opracowanie strategii i dlaczego tak drogo?

    A ile dałbyś za Porsche? Strategia marketingowa to właśnie takie Porsche dla działalności Twojej firmy. Niewątpliwie zmaksymalizuje efektywność Twoich działań, ale żeby tak się stało, nie może być przygotowana na kolanie.
    Poszczególne etapy, które prowadzą do powstania strategii, zajmują odpwiednio dużo czasu oraz wymagają dogłębnej analizy. Nie chesz przecież przy pierwszej przejażdżce wylądować na drzewie, ani z dziurą w oponie. Aby oddać Ci skuteczny produkt, potrzebujemy wszystko sprawdzić, dokręcić każdą śrubkę.
    Jeśli chcesz znać wycenę w Twoim przypadku – złóż zapytanie ofertowe przez formularz kontaktowy.

    Telefon

    +48 600 033 970

    Email

    biuro@bluebrand.pl

    MASZ PYTANIA?

    5 + 4 =