Logotyp to podstawowy element w budowaniu identyfikacji wizualnej, który zostaje z firmą na lata. Identyfikacja wizualna opiera się o różnorodne elementy m.in. graficzne i typograficzne, które sprawiają, że nadawane przez firmę komunikaty marketingowe są spójne. Logotyp odgrywa istotną rolę w tworzeniu i utrzymaniu pozytywnego wizerunku firmy.
Interesujący oraz idealnie spersonalizowany projekt logotypu to skuteczna element strategii marketingowa. Projektując logotyp, którego zadaniem będzie promocja przedsiębiorstwa warto sprawić, aby nasz znak firmowy wyróżniał się przede wszystkim prostotą, rozpoznawalnością, a także ponadczasowością. Ta ostatnia cecha, jest jednym z najtrudniejszych elementów do uzyskania poprzez ciągle zmieniające się trendy. Jednak, posiadając doświadczenie w projektowaniu oraz niewyczerpalne zasoby kreatywności, będziemy w stanie stworzyć spersonalizowany logotyp dla naszej działalności. Jeżeli chcemy, aby nasz logotyp wyróżniał się od przeciętnych projektów, nie możemy zapomnieć o tych trzech cechach.
Projektując logotyp warto uwzględnić też to, że będzie on prezentowany na różnych powierzchniach od długopisów po billboardy.
Na jakie zatem aspekty wizualne należy zwrócić uwagę kreując logotyp?
1. Kolory
Warto zacząć od poznania ich znaczenia. Być może kolor zielony będzie bardziej pasował do logotypu naszej firmy niż nam to się wydawało. Należy unikać różnokolorowych oraz jaskrawych i rażących barw.
2. Typografia
Fantazyjne i małe czcionki najlepiej omijać szerokim łukiem. Powinno zależeć nam przede wszystkim na przejrzystości, estetyce, prostocie oraz ponadczasowości. Treść, która będzie pełniła funkcję promocyjną naszej marki, powinna być interesującą formą tekstową. Slogan zaś musi wyróżniać się odpowiednim rozmieszczeniem czcionek.
3. Zgodność z charakterem firmy
Logotyp to podstawowy i nieodłączny element wizerunku firmy, dlatego bardzo ważne jest, aby był on spersonalizowany z innymi istotnymi elementami graficznymi przedsiębiorstwa.
4. Oryginalność
Oryginalny logotyp odróżnia firmę od rynkowych konkurentów, a także przyciąga nowych klientów. W tym momencie warto również zadbać o to, żeby sprawdzić w urzędzie patentowym, czy nasz znak nie jest przypadkiem zastrzeżony. Jeśli nie – doradzamy, żeby jak najszybciej to zrobić.
_________________________
Identyfikacja wizualna to to także podstawa komunikacji marketingowej. Interesujący, przyjemny dla oka oraz poprawnie spersonalizowany logotyp może czasem zdziałać więcej niż reklama audiowizualna. Profesjonalnie skonstruowany logotyp powinien wzbudzać zaufanie, pozytywne emocje oraz skojarzenia. Jednak kluczem do sukcesu w identyfikacji wizualnej jest nieustanne śledzenie rynku i prowadzenie badań marketingowych.
Nasza Firma specjalizuje się w opracowywaniu logotypów zarówno dla innych firm, marek, produktów, jak i personalnych. Zapraszamy do współpracy.