4 istotne aspekty, które musisz wziąć pod uwagę przy tworzeniu logotypu

"

Komentarze

Data publikacji

31 mar, 2021

Logotyp to podstawowy element w budowaniu identyfikacji wizualnej, który zostaje z firmą na lata. Identyfikacja wizualna opiera się o różnorodne elementy m.in. graficzne i typograficzne, które sprawiają, że nadawane przez firmę komunikaty marketingowe są spójne. Logotyp odgrywa istotną rolę w tworzeniu i utrzymaniu pozytywnego wizerunku firmy.

Interesujący oraz idealnie spersonalizowany projekt logotypu to skuteczna element strategii marketingowa. Projektując logotyp, którego zadaniem będzie promocja przedsiębiorstwa warto sprawić, aby nasz znak firmowy wyróżniał się przede wszystkim prostotą, rozpoznawalnością, a także ponadczasowością. Ta ostatnia cecha, jest jednym z najtrudniejszych elementów do uzyskania poprzez ciągle zmieniające się trendy. Jednak, posiadając doświadczenie w projektowaniu oraz niewyczerpalne zasoby kreatywności, będziemy w stanie stworzyć spersonalizowany logotyp dla naszej działalności. Jeżeli chcemy, aby nasz logotyp wyróżniał się od przeciętnych projektów, nie możemy zapomnieć o tych trzech cechach.

Projektując logotyp warto uwzględnić też to, że będzie on prezentowany na różnych powierzchniach od długopisów po billboardy.

Na jakie zatem aspekty wizualne należy zwrócić uwagę kreując logotyp?

 

1. Kolory

Warto zacząć od poznania ich znaczenia. Być może kolor zielony będzie bardziej pasował do logotypu naszej firmy niż nam to się wydawało. Należy unikać różnokolorowych oraz jaskrawych i rażących barw.

2. Typografia

Fantazyjne i małe czcionki najlepiej omijać szerokim łukiem. Powinno zależeć nam przede wszystkim na przejrzystości, estetyce, prostocie oraz ponadczasowości. Treść, która będzie pełniła funkcję promocyjną naszej marki, powinna być interesującą formą tekstową. Slogan zaś musi wyróżniać się odpowiednim rozmieszczeniem czcionek.

3. Zgodność z charakterem firmy

Logotyp to podstawowy i nieodłączny element wizerunku firmy, dlatego bardzo ważne jest, aby był on spersonalizowany z innymi istotnymi elementami graficznymi przedsiębiorstwa.

4. Oryginalność

Oryginalny logotyp odróżnia firmę od rynkowych konkurentów, a także przyciąga nowych klientów. W tym momencie warto również zadbać o to, żeby sprawdzić w urzędzie patentowym, czy nasz znak nie jest przypadkiem zastrzeżony. Jeśli nie – doradzamy, żeby jak najszybciej to zrobić.

 

_________________________

Identyfikacja wizualna to to także podstawa komunikacji marketingowej. Interesujący, przyjemny dla oka oraz poprawnie spersonalizowany logotyp może czasem zdziałać więcej niż reklama audiowizualna. Profesjonalnie skonstruowany logotyp powinien wzbudzać zaufanie, pozytywne emocje oraz skojarzenia. Jednak kluczem do sukcesu w identyfikacji wizualnej jest nieustanne śledzenie rynku i prowadzenie badań marketingowych.

Nasza Firma specjalizuje się w opracowywaniu logotypów zarówno dla innych firm, marek, produktów, jak i personalnych. Zapraszamy do współpracy.

Newsletter

Chcesz być na bieżąco informowany o nowościach i promocjach?
Zachęcamy Cię do pozostawienia swojego maila.
Po potwierdzeniu zapisu otrzymasz od nas wartościowy prezent ze świata marketingu i social media.

Ostatnie artykuły

Content marketing a SEO

Kilka z naszych ostatnich tekstów dotyczyło słów kluczowych, SEO oraz content marketingu. Idąc dalej za ciosem przygotowaliśmy dla Was tekst o powiązaniu...

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Telefon

+48 600 033 970

Email

biuro@bluebrand.pl

MASZ PYTANIA?

11 + 9 =