Kontynuujemy nasze porady dotyczące logotypu. Już wiesz, że logotyp to podstawowy element w budowaniu identyfikacji wizualnej, który zostaje z firmą na lata.
Warto zatem zadać sobie pytanie dlaczego znak firmowy jest tak ważny w działalności firmy. Profesjonalnie skonstruowany logotyp to pierwszy krok do sukcesu. Dlaczego?
1. Kreuje image firmy
W obecnym świecie logo ma kolosalne znaczenie w budowaniu wizerunku, jest ono umieszczane wszędzie – poczynając od wizytówek, poprzez strony internetowe i ulotki, kończąc na billboardach.
2. Jest nośnikiem informacji
Umiejętnie przygotowany logotyp, który przekazuje odbiorcom spersonalizowane informacje nt przedsiębiorstwa to przede wszystkim potężne medium informacyjne o Twojej firmie.
3. Jest narzędziem marketingowym
Kreując wizerunek firmy poprzez logotyp należy pamiętać o kampaniach marketingowych. To właśnie dzięki nim nasz znak firmowy zostanie utrwalony w pamięci potencjalnych klientów, co zwiększy sprzedaż promowanego przez nas produktu.
4. Świadczy o reputacji
Wizualny znak marki jest przez odbiorców często interpretowany w odniesieniu do poziomu oferowanych przez firmę usług.
______________
Projektując logotyp warto uwzględnić też to, że będzie on prezentowany na różnych powierzchniach od długopisów po billboardy. Na jakie zatem aspekty wizualne należy zwrócić uwagę kreując logotyp? Przede wszystkim – kolory. Warto zacząć od poznania ich znaczenia, być może kolor zielony będzie bardziej pasował do logotypu naszej firmy niż nam to się wydawało. Należy unikać różnokolorowych oraz jaskrawych i rażących barw. Kolejną ważną kwestią jest typografia – fantazyjne i małe czcionki najlepiej omijać szerokim łukiem, powinno zależeć nam przede wszystkim na przejrzystości, estetyce, prostocie oraz ponadczasowości. Treść, która będzie pełniła funkcję promocyjną naszej marki powinna być interesującą formą tekstową. Slogan zaś musi wyróżniać się odpowiednim rozmieszczeniem czcionek. Logotyp powinien być zgodny z charakterem firmy – jest to podstawowy i nieodłączny element wizerunku firmy, dlatego bardzo ważne jest aby był on spersonalizowany z innymi istotnymi elementami graficznymi przedsiębiorstwa. Nie powinniśmy także zapomnieć o oryginalności – to właśnie taki logotyp odróżnia firmę od rynkowych konkurentów, a także przyciąga nowych klientów.
Identyfikacja wizualna to to także podstawa komunikacji marketingowej. Interesujący, przyjemny dla oka oraz poprawnie spersonalizowany logotyp może czasem zdziałać więcej niż reklama audiowizualna. Jednak kluczem do sukcesu w identyfikacji wizualnej jest nieustanne śledzenie rynku i prowadzenie badań marketingowych.