5 cech dobrego hasła reklamowego

"

Kategoria

Komentarze

Data publikacji

7 kwi, 2021

Zabawa słowem. Skojarzenia, synonimy, burza mózgów. Właśnie w taki sposób copywriterzy tworzą hasła reklamowe. Fajna robota, no nie? To tylko pozory. Praca nad sloganem reklamowym wymaga ogromnej kreatywności. Dobre hasło musi być zapamiętywane i powtarzane. Warto sobie uświadomić, że nie tylko dobry slogan potrafi towarzyszyć firmie przez lata. Niestety słaby też.

Zakładasz firmę i potrzebujesz chwytliwego hasła? Stworzyłeś coś, co według Ciebie brzmi ekstra? Stop! Zaczekaj! Nie próbuj na razie wykorzystywać w celach promocyjnych wymyślonego przez siebie sloganu. Upewnij się czy jest tego wart.

Najprościej mówiąc, dobre hasło reklamowe powinno być krótkie, łatwe do zapamiętania, oryginalne, a także budzące pozytywne skojarzenia. Rozczaruję Cię. Idealny przepis nie istnieje. Za każdym razem za powodzenie hasła reklamowego odpowiadają inne czynniki.

Jest jednak kilka zasad, których zastosowanie może pomóc w stworzeniu trafnego sloganu.

1. Prostota

– jedno słowo to niestety za mało. Inaczej może być przypadku dobrze już znanych marek. Tworząc slogan należy unikać trudnych i rzadkich słów. Należy używać zwrotów i pojęć powszechnie znanych. Warto zapamiętać, że te kilka słów musi zaskoczyć i wzbudzić tyle emocji, co płomienne przemówienie.

2. Identyfikacja

– tworząc slogan, warto związać go z nazwą, bądź flagowym produktem firmy. Hasło reklamowe ma być dopełnieniem filozofii marki. Slogan powinien działać jak link, czyli automatycznie odsyłać klientów do marki.

3. Niepowtarzalność

– tutaj akurat przyda się znajomość rynku, a przede wszystkim konkurencji. Należy zrobić mały research. Po pierwsze, aby – nie być posądzonym o plagiat, a po drugie – aby wyróżniać się na tle konkurencji. Pamiętaj także o podkreśleniu zalet. Wybierz taki plus firmy, który daje Ci wyjątkową przewagę na rynku.

4. Zapamiętywalność

– obecnie istnieje wiele sloganów, które są znane tak samo dobrze, jak marki, którym towarzyszą („Impossible is nothing” – Adidas, „Just do it” – Nike, „I’m lovin it” McDonald). Najprościej zapamiętać hasła zwięzłe i dźwięczne. Nie oznacza to, że dłuższe hasło nie może odnieść sukcesu. Oczywiście, że może. Wszystko zależy od budowy sloganu. I kreatywności osób go tworzących.

5. Podkreślenie korzyści

– Klient wybierając towar szuka korzyści, które osiągnie przy zakupie lub skorzystaniu z usługi. Warto zatem zbudować slogan w taki sposób, aby już na samym starcie wyprzedzić konkurencję, a także zdobyć zaufanie potencjalnego Klienta.

___________

Aby nasze hasło reklamowe odniosło sukces, nie wystarczy tylko zastosowanie się do powyższych zasad. Ważne są także walory językowe sloganu. Istnieje co najmniej kilka środków stylistycznych, które sprawią, że Twój tekst stanie się bardziej atrakcyjny.

– aliteracja – jest to powtórzenie jednej lub kilku głosek (słów) na początku kilku następujących po sobie wyrazów. Aliteracja dobrze brzmi, jest rytmiczna i melodyjna, dzięki czemu łatwo zapada w pamięć. Ten środek stylistyczny jest także często wykorzystywany przy tworzeniu nazw produktów. Przykłady? Coca Cola, M&M’s, Tic Tac, rynek rodzimy – CCC
– gry słowne – każdy z nas lubi wieloznaczność. Na twarzy wielu osób pojawia się uśmiech, kiedy uda się dostrzec dowcipne lub podwójne znaczenie wyrazu. Dwuznaczność, którą wykorzystują copywriterzy w tekstach wpływa na wyobraźnię odbiorcy. To swoistego rodzaju zabawa słowem. Slogan zbudowany na podstawie gier słownych wyróżnia się spośród innych haseł reklamowych. Jako sztandarowe przykłady z naszego rodzimego rynku można wymienić m.in. hasła – kampanii społecznej dotyczącej picia mleko – „Pij mleko – będziesz wielki!”, a także margaryny Kasi – „Z Kasią ci się upiecze”
– zestawienia – odnoszą się do cech produktów, czyli „coś jest jakieś”. Zestawienia są w stanie podkreślić istotność danej cechy w opozycji do innej. Ten zabieg słowny w idealny sposób podkreśla niestandardową właściwość produktu w danej kategorii.

 

Z naszego tekstu dowiedziałeś się o kilku „sztuczkach”, dzięki którym sprawisz, że Twoje hasło reklamowe będzie lepsze od sloganu konkurencji. Tworząc hasło na potrzeby firmy pamiętaj o nich! Jednak Twoją największą bronią jest kreatywność! To ona jest gwarantem sukcesu. Na dobre hasło trzeba czasem pracować latami. Nie poddawaj się – wszystko jest w Twoim umyśle i rękach! Powodzenia! Trzymamy za Ciebie kciuki!

Newsletter

Chcesz być na bieżąco informowany o nowościach i promocjach?
Zachęcamy Cię do pozostawienia swojego maila.
Po potwierdzeniu zapisu otrzymasz od nas wartościowy prezent ze świata marketingu i social media.

Ostatnie artykuły

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Telefon

+48 600 033 970

Email

biuro@bluebrand.pl

MASZ PYTANIA?

6 + 5 =