Uff, nareszcie, udało się. Masa formalności za Tobą. Założyłeś własną firmę. Jeżeli myślisz, że teraz możesz się położyć i czekać na przypływ gotówki – jesteś w błędzie. Nawet najlepszy fachowiec w swojej dziedzinie nie uzyska dochodu bez skutecznej reklamy.

Co ciekawe, także największe koncerny potrzebują promocji w zakresie swoich dóbr i usług. W ich przypadku koszty poniesione z akcjami promocyjnymi nie są problemem. Inaczej jednak bywa w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw. Jaki zatem rodzaj reklamy wybrać, aby była efektywna, a do tego tania?

Marketing jest niezbędny w procesie rozwoju każdej firmy. Jednak początki bywają trudne. Dlaczego? Ponieważ najczęściej bywa tak, że posiadamy niewielki budżet na rozkręcenie działalności, a co dopiero na reklamę i promocję. Niestety tradycyjne kanały reklamowe, takie jak – gazety, radio czy telewizja nie należą do najtańszych. Istnieje jednak wiele prostych sposobów przy pomocy których jesteśmy w stanie wypromować swoje przedsiębiorstwo za małe pieniądze. Jakie są zatem sposoby na efektywną reklamę za niewielkie pieniądze?

Jeżeli brakuje nam pomysłów i oprócz tradycyjnych kanałów reklamowych warto poszukać odpowiedzi w Internecie. Aktualnie jest to niekończące się źródło inspiracji. Nie należy zapominać także o tym, że jest to miejsce, w którym spotykają się ludzie z całego świata. Zatem pełno tam innowacyjnych pomysłów. Pozostając w temacie Internetu, warto zwrócić uwagę także na to, że jest to dobre miejsce na tanią reklamę. Dzięki możliwościom, które nam daje, jesteśmy w stanie w szybki sposób dotrzeć do dużej liczby odbiorców. Oczywiście nie oznacza to, że papierowe formy promocji straciły na znaczeniu. Po prostu należy dobrze przemyśleć wybór tego rodzaju promocji. Wszystko może być dobrą i tanią alternatywą w zależności od tego jak podejdziemy do danego tematu.

Poniżej kilka wskazówek, które zmniejszą Twój budżet na promocję i reklamę, nie zmniejszając tym samym efektywności:

 

1. Strona internetowa

Jest to podstawowa forma promocji, jeżeli chcemy, aby nasza firma nieustannie się rozwijała. Razem z firmą będzie rozwijała się także Twoja strona. Wbrew pozorom, aktualnie koszt wykonania strony WWW nie jest wysoki. Profesjonalnie zaprojektowana strona internetowa po pełnych aktualizacjach związanych z działalnością firmy powinna po pewnym czasie zacząć na siebie zarabiać.

 

2. E-mail marketing

Pozostając dalej w obszarze internetu, warto skorzystać z oferty, jakie dają nam bezpłatne aplikacje do tworzenia mailing’u i newsletter’ów. Podstawowym zadaniem marketingu e-mailowego jest komunikacja z potencjalnymi klientami za pomocą poczty e-mail. Dzięki adresom mailowym firmy tworzą bazy danych, które są później wykorzystywane podczas wysyłania ofert sprzedażowych. Takie działania w dalszej perspektywie wpływają pozytywnie na wizerunek firmy. Należy dbać o swoją bazę mailingową i od czasu do czasu dokonywać jej aktualizacji.

 

3. Obecność na portalach społecznościowych

Warto wykorzystać potencjał mediów społecznościowych. Dziś obok strony internetowej niemal każde przedsiębiorstwo powinno posiadać profil w mediach społecznościowych. Część portali m.in. Facebook i Twitter zapewniają wiele bezpłatnych możliwości reklamy. Za utworzenie i prowadzenie kont też nie zapłacimy ani złotówki. W przypadku tworzenia profili firmowych najczęściej opiera się to na idei nawiązywania i utrzymywania kontaktu. Dzięki szybkości przekazywania informacji, jaką charakteryzują się media społecznościowe, posiadamy możliwość błyskawicznego dotarcia do zainteresowanych klientów i odpowiedzi na ich pytania. Publikując posty, a następnie obserwując statystyki strony, będziesz w stanie dostrzec, jakiego rodzaju przekaz jest pozytywnie odbierany oraz który powiększa Twoje dochody.

 

4. Wizytówki, plakaty i ulotki

Ten rodzaj reklamy nadal jest dostępny i co ciekawe – pomimo wzrostu promocji i sprzedaży w Internecie właściciele firm nadal z nich korzystają. Jeżeli zależy nam na wiarygodności firmy, warto zainwestować w profesjonalne wizytówki dla każdego z pracowników. Nie jest to duży koszt, ale dużo mówi o firmie. Plakaty i ulotki idealnie sprawdzą się podczas lokalnych promocji. Warto zatem wykorzystać je do promocji ważnego wydarzenia np. otwarcia przedsiębiorstwa.

 

5. Reklama na samochodzie

Jedna z niezwykle skutecznych, ale często pomijanych form reklamy. Jeżeli firma posiada auto, to można wykorzystać je jako potencjalną powierzchnię reklamową. Koszty wydrukowania reklamy na specjalnej folii nie są wygórowane. Ten rodzaj promocji przyciąga wzrok i doprowadza potencjalnych klientów do drzwi firmy.

 

 

Jak widzisz, reklama Twojej marki nie musi być kosztownym procesem. Działania promocyjne można prowadzić na wiele sposobów. Powyższe wskazówki nie powinny zostać jedynie inspiracją, a motorem do działania. Dzięki zaproponowanym przez nas sposobom promocji zaoszczędzisz nie tylko pieniądze, lecz także cenny czas, który możesz wykorzystać na rozwój własnej marki.

Pamiętajcie, aby przygotowując ofertę reklamową nie zapomnieć o polepszaniu jakości swoich usług. Nawet najlepsza reklama nie przyniesie pożądanych efektów, gdy klienci zorientują się, że poziom naszych usług nie jest adekwatny do tych proponowanych na ulotkach itd. Nie zapominajcie, że najlepszą reklamą jest zadowolony klient.