5 ważnych przyczyn, dla których powinieneś zarejestrować swój znak firmowy

"

Komentarze

Data publikacji

19 Maj, 2021

Być może zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób ochronić swoją markę? Co zrobić, żeby ustrzec się przed płaceniem komuś za wykorzystywanie przecież swojej nazwy i swojego logo? Każdy, przyszłościowo myślący przedsiębiorca, powinien już na samym początku istnienia firmy pomyśleć o rejestracji znaku towarowego. Marki nie wyrabia się w przeciągu kilku miesięcy, pracujesz na nią lata. Budujesz ją razem ze swoimi pracownikami. Inwestujesz czas i pieniądze. Jednak niewiele potrzeba, aby tę reputację stracić. O tym, czym jest znak firmowy i dlaczego jest tak ważny dowiesz się w tym tekście.

Blue Brand 5 ważnych przyczyn, dla których powinieneś zarejestrować swój znak firmowyZnak firmowy to najczęściej logo przedstawione w formie graficznej lub graficzno-tekstowej. Jednak zdarza się, że z marką identyfikuje się także melodia czy kolor. Prosty przykład – czy czerwone podeszwy nie kojarzą się z marką Louboutin? Oczywiście, że kojarzą. Dobra marka jest podstawą każdego sukcesu. Do marki należy zaliczyć także inne elementy komunikacyjne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Elementy komunikacyjne to: slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści, zaś wizualne to: logo, kolorystyka czy wygląd opakowań.

A oto kilka ważnych przyczyn, dlaczego warto zarejestrować znak firmowy.

 

1. BEZPIECZEŃSTWO

Planując długotrwałą działalność na rynku warto zastanowić się nad rejestracją znaku. Taki krok nie tylko zabezpieczy przed nieprawnym używaniem znaku, lecz także gwarantuje pierwszeństwo używania. Nie będziesz też zaskoczony, jeśli jakaś firma, która powstała chwilę temu będzie żądała od Ciebie zapłaty za naruszenie jej prawa własności do znaku.

 

2. PRESTIŻ

Znak firmowy zwiększa wartość rynkową. Marka staje się wtedy dobrem atrakcyjniejszym dla odbiorców. Produkt zyskuje na popularności i wiarygodności. Za pomocą pozytywnych emocji i skojarzeń, znak firmowy przyciąga uwagę potencjalnych klientów.

 

3. NARZĘDZIE MARKETINGOWE

Znak firmowy to świetne narzędzie marketingowe. Kreując elementy, które będą odpowiadały za identyfikację wizualną firmy warto stworzyć je tak, aby były ponadczasowe. Znak firmowy to element, który będzie z Tobą przez wiele lat. To on, a także wygląd produktów, będzie odpowiadał za ilość zaufanych klientów.

 

4. MONOPOL

Dokonując rejestracji znaku firmowego otrzymujemy wyłączność na jego używanie. Właściciel zarejestrowanego znaku firmowego posiada prawo do zakazania innym przedsiębiorcom w danej branży używania podobnego znaku. Jako jedyna osoba posiadająca prawo do wykorzystywania logo może także żądać odszkodowania w przypadku użycia nieautoryzowanego znaku przez konkurencję.

5. OSZCZĘDNOŚCI

Pieniądz robi pieniądz. Nie będę po raz kolejny wymieniać plusów tego zjawiska. Pamiętaj jednak, że zastrzegając znak firmowy, wprowadzasz oszczędności w firmie. Nie chodzi tu tylko o koszta, które możesz ponieść w związku z wytoczonymi w sądzie sprawami. Jako właściciel znaku firmowego możesz udzielać odpłatnej licencji na wykorzystywanie go innym podmiotom.

 

_____________________________

Znaki towarowe mają potężną moc. Jedno małe słowo, mały znak, kolor czy melodia pozwala na odróżnienie produktu od konkurencyjnych podmiotów. Rejestracja pozwala połączyć nazwę marki z jej ofertą. Analizując zjawisko rejestracji znaku firmowego warto zwrócić uwagę na marketing, który miał ogromny wpływ na znaczenie marki. Aktualnie marka to wyznacznik statusu i przynależności do danej grupy społecznej. Klienci są w stanie płacić horrendalne kwoty nie za produkty, lecz za idealnie wykreowany wizerunek marki.

Każdy przedsiębiorca, który decyduje się na rejestrację swojego znaku firmowego, zyskuje wiele korzyści. Najważniejszym plusem jest możliwość swobodnego dysponowania prawem. Znasz inne plusy tego zjawiska? Podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami.

Newsletter

Chcesz być na bieżąco informowany o nowościach i promocjach?
Zachęcamy Cię do pozostawienia swojego maila.
Po potwierdzeniu zapisu otrzymasz od nas wartościowy prezent ze świata marketingu i social media.

Ostatnie artykuły

Content marketing a SEO

Kilka z naszych ostatnich tekstów dotyczyło słów kluczowych, SEO oraz content marketingu. Idąc dalej za ciosem przygotowaliśmy dla Was tekst o powiązaniu...

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Telefon

+48 600 033 970

Email

biuro@bluebrand.pl

MASZ PYTANIA?

15 + 6 =