Jak wypromować wpisy blogowe?

"

Komentarze

Data publikacji

17 lt., 2021

Uff. Kilka ostatnich słów i nareszcie możesz odetchnąć z ulgą. Koniec! Świadomość tego, że nasza wielogodzinna praca będzie pomagała innym, jest niezwykle satysfakcjonująca. Tworzenie angażujących treści to ciężki kawałek chleba okupiony wieloma próbami. Jednak, jak kiedyś powiedział ktoś mądry – „wiele rzeczy małych, stało się wielkimi tylko dzięki odpowiedniej reklamie”. Identycznie jest także w tym przypadku.

Nasz wkład w rozwój bloga nie kończy się na stworzeniu wpisu. To dopiero początek. Jeżeli twierdzisz, że dobre treści wypromują się same – jesteś w błędzie. Nawet najlepsze wpisy potrzebują rozpowszechnienia na szerszą skalę. Nasza praca na pewno nie pójdzie na marne, jednak na efekty będzie trzeba trochę poczekać. Zatem jakie są najprostsze sposoby na promowanie wpisów blogowych? Jeżeli jesteście ciekawi – czytajcie dalej.

Codziennie w Internecie pojawia się około 2-3 milionów nowych wpisów. To ogromna ilość. Czy wyobrażasz sobie, że Twój wpis jest jeden na milion!? To tak jak w miłości. Jednak… nie ma co porównywać. Jest to ogromna ilość i tylko najlepsze teksty są w stanie utrzymać się dłużej w „eterze”. Przebiją się tylko nieliczni. Jak im pomóc, aby nie zginęły?

 

1. Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Jest to jeden z pierwszych i podstawowych sposobów, które powinniśmy wykorzystać do promowania naszych wpisów. Myślisz, że nie jest to dobre miejsce do tego typu promocji? Otóż jest, tylko – od czego zacząć? Po pierwsze – załóż własny fanpage promujący to, co robisz. Potem sukcesywnie powiększaj grono osób lubiących Twoją stronę. Jeżeli liczba ta będzie z dnia na dzień coraz większa, będziesz w stanie docierać do nowych użytkowników. Posiadając już całkiem sporą grupę odbiorców zacznij promować swoje treści. Pamiętaj, że pierwszym krokiem po opublikowaniu nowego wpisu jest informowanie fanów o tym fakcie. Media społecznościowe to nie tylko Facebook. Nie ograniczaj się!

 

2. Odpowiadaj na wszystkie komentarze

Każdy bloger chce, aby jego posty były opatrzone wieloma komentarzami. Jednak na początku naszej drogi nie jest to prosta rzecz do uzyskania. Dlatego warto promować wpisy w mediach społecznościowych. Nawet kilka komentarzy umieszczonych pod postem generuje ruch na Twojej stronie. Dzięki temu jest on także bardziej widoczny dla użytkowników, których może potencjalnie zainteresować. Komentarze zwiększają wiarygodność firmy i marki, budują kontakty i przynoszą opinie od odbiorców – na czym bardzo powinno nam blogerom zależeć. To idealny sposób do stworzenia własnej i unikatowej społeczności.

 

3. Content jest królem

Dobre treści to podstawa istnienia każdego bloga. Bez nich nie zbudujesz marki. To one są podstawą Twoich zasięgów, rozpoznawalności. Pamiętaj także, aby dbać o archiwum tekstów i co jakiś czas wracać do tych najczęściej czytanych wpisów. Taki zabieg będzie Ci gwarantował regularne wejścia z wyszukiwarek.

4. Pisz o tym, co interesuje ludzi

Każdy z nas ma własne pole zainteresowań. Niby jesteśmy różni, ale jednak zawsze coś nas łączy. Dlatego tak ważne jest znalezienie wspólnego języka, nawet w komunikacji internetowej. Pamiętaj, że Twoja tematyka jest w Tobie. Pielęgnuj swoje pomysły na bloga. Przecież trudno zajmować się czymś, co nas tak naprawdę nie interesuje. Klucz do sukcesu leży w tym, aby z rzeczy, które nas interesują, wybrać te najchętniej wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki.

 

5. Nie zapominaj o SEO

SEO to idealny sposób na pozycjonowanie wpisów. Pisząc dany tekst staraj się wykorzystywać frazy, które wypromują Twój tekst. Podczas tworzenia wpisów istnieje jedna żelazna zasada, której należy przestrzegać: jeden post – jeden temat. Nieustannie trzymaj się określonych fraz kluczowych. Nie wnikaj w wątki poboczne, skup się na jednej rzeczy i nieustannie tematycznie kręć się wokół niej.

 

6. Regularność

Staraj się regularnie umieszczać swoje wpisy w sieci. Jeżeli na Twoim blogu nic nie będzie się działo, czytelnicy prędzej czy później Cię opuszczą. Regularne umieszczanie postów to nic trudnego. Wystarczy wyrobić sobie dobry nawyk. Wtedy pisanie, a także publikacja przychodzą o wiele łatwiej.

 

 

Jak już wiecie, nasze działania nie kończą się na zapisaniu tekstu. Niezbędne jest to, aby pokazać go światu. Dlatego warto poświęcić odrobinę czasu na dystrybucję własnych treści. Jest to bardzo ważna kwestia, pomijając ją nie dotrzemy do dużej liczby odbiorców, a przecież na tym nam zależy. Chcemy zarabiać.

Znacie jeszcze jakieś inne proste sposoby na promowanie treści? Jeżeli tak podzielcie się nimi w komentarzu. Wasza opinia zwiększy ruch na naszej stronie.

Newsletter

Chcesz być na bieżąco informowany o nowościach i promocjach?
Zachęcamy Cię do pozostawienia swojego maila.
Po potwierdzeniu zapisu otrzymasz od nas wartościowy prezent ze świata marketingu i social media.

Ostatnie artykuły

Content marketing a SEO

Kilka z naszych ostatnich tekstów dotyczyło słów kluczowych, SEO oraz content marketingu. Idąc dalej za ciosem przygotowaliśmy dla Was tekst o powiązaniu...

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Telefon

+48 600 033 970

Email

biuro@bluebrand.pl

MASZ PYTANIA?

11 + 3 =